اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد خبر داد

مطالعه و مکان‌سنجی برای احداث آرامستان در غرب مشهد

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: با پیگیری‌های این سازمان در حال مطالعه و بررسی مکان احداث آرامستان غرب مشهد هستیم.

مطالعه و مکان‌سنجی برای احداث آرامستان در غرب مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید کمال‌الدین شاهچراغی در نشست خبری امروز در محل این اداره اظهار کرد: شرایط سخت و زیان‌آور پرسنل این سازمان نباید مغفول بماند و در همین خصوص با نظر مستقیم نمایندگان مجلس اقدام به تصویب این شرایط در مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد که این کار نیازمند عزم جدی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی تصریح کرد: صدور جواز دفن باید با حساسیت‌های ویژه‌ای صادر شود که پیرو این موضوع با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی جلسه‌ای داشتیم تا در محل آرامستان‌ها پزشکان مورد نظر حضور یابند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیگیر بیمه خاص با عنوان بیمه فردوس هستیم که افراد با پرداخت مبلغ 500 هزار تومان می‌توانند شش نفر را بیمه کرده و تا 20 سال این شش نفر خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: به صورت انفرادی برای هر متوفی باید مبلغ 507 هزار تومان هزینه کفن و دفن و خرید قبر پرداخته شود ولی با انجام این بیمه این مبالغ به کمتر از یک ششم کاهش پیدا می‌کند.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های شورای شهر سابق و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اقدام به ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان بهشت رضای مشهد کرده‌ایم که در این قطعه جانبازان و آزادگانی که پس از فوت شهید محسوب نمی‌شوند در آن مکان به خاک سپرده خواهند شد.

وی افزود: با پیگیری‌های این سازمان در حال مطالعه و بررسی مکان احداث آرامستان غرب مشهد هستیم.

این مسئول گفت: در اربعین حسینی در بهشت رضای مشهد پذیرای زائرین پیاده خواهیم بود و برای آنها ویژه‌‌برنامه‌های فرهنگی و امکانات مورد نیاز تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: آمار فوتی‌های 9 ماه امسال حدود 13 هزار و 572 نفر در مشهد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد است.

شاهچراغی ادامه داد: از کل اموات سال جاری 8 هزار و 88 نفر را مردان و 5 هزار و 474 نفر را زنان به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین بیماری‌هایی که سبب فوت افراد شده اختلال در سیستم گردش خون، سرطان‌ و حوادث رانندگی بوده است.

این مسئول در پایان گفت: در 9 ماه سال جاری 7 هزار و 421 نفر در بهشت رضای مشهد، 439 نفر در حرم مطهر، 952 نفر در خواجه ربیع، 237 نفر در بهشت جوادالائمه، 66 نفر در خواجه اباصلت، 62 نفر در بهشت امام علی (ع) و 66 نفر در خارج از مشهد به خاک سپرده شده‌اند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول