اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای جیرفت خبر داد

رفع مشکل آب مسکن مهر شهرک شهید بهشتی جیرفت با احداث سبتیک

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جیرفت گفت: تنها راه رفع مشکل آب و فاضلاب انتهای شهرک شهید بهشتی احداث سبتیک است.

رفع مشکل آب مسکن مهر شهرک شهید بهشتی جیرفت با احداث سبتیک

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احمد سنجری بعد از ظهر امروز در این شهرستان اظهار داشت: مسکن‎های مهر واقع در انتهای شهرک شهید بهشتی به دلیل اینکه در مجاورت زون آبی قرار دارد از نظر مکانی و تأمین زیرساخت‎ها جایگاه مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به طرح توسعه شبکه توزیع آب شهری، امکان ایجاد تأسیسات و مسکن در مجاورت تنها منابع آب شرب شهر بزرگ جیرفت نیست، چراکه شبکه توزیع آب شهری برای جمعیت فعلی طراحی شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: لوله‎گذاری‎هایی که برای خط انتقال شبکه توزیع انجام شده است، پاسخگوی نیاز واحدهای ساخته شده مسکن مهر انتهای شهرک نیست.

سنجری اذعان داشت: مسکن‎های مهر در تعهد شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در شهر جیرفت یک هزار و 300 واحد بوده است؛ در صورتی که تعداد درخواست‎های انشعاب که از طریق مراجع رسمی شامل اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان اعلام شده، بیش از 2 هزار و 700 واحد است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود آب و نیاز به ایجاد سبتیک در حال حاضر امکان واگذاری انشعاب به متقاضیان شهرک موصوف وجود ندارد، ابراز داشت: بعضاً مدیران شرکت‎های تعاونی موضوع واگذاری انشعاب را پیگیری کردند، اما نسبت به رفع مشکلات اعلام شده، اقدامی نمی‎کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جیرفت با بیان اینکه این امر موجب تأخیر در تحویل مسکن‎های مهر به متقاضیان اصلی می‌شود، عنوان کرد: گاهی بعضی از افراد در خواست نادیده گرفتن مبحث آلودگی آب با عدم ساخت سبتیک را می‌کنند که انجام نظر آنها توسط شرکت آب و فاضلاب مقدور نیست.

سنجری تأکید کرد: نصب انشعابات آب و ساکن شدن متقاضیان در منازل یاد شده، موجب آلودگی کل آب شهر می‎شود، بنابراین تنها راه رفع مشکل متقاضیان انشعاب آب و مشترکان فعلی در کل شهر، اجرای شبکه فاضلاب و احداث سبتیک در شهرک است.

وی با بیان اینکه پس از انجام پروژه موصوف، امکان واگذاری آب میسر می‎شود، بیان داشت: برای بحث تأمین آب و ارتقای شبکه توزیع آب شرب مسکن‎های مهر، نیاز به ایجاد 11 کیلومتر خط انتقال، بیش از 50 کیلومتر شبکه توزیع و حفر و تجهیز دو حلقه چاه است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جیرفت ابراز داشت: برای تأمین آب مسکن‎های احداث شده در مجاورت سیلو نیاز به ساخت مخزن ذخیره آب جدید در منطقه بالادست ترجیحاً روبه‎روی پلیس‎راه است.

سنجری با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات مذکور در مجموع بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار یاد شده، امکان رفع مشکل مردمی که در این مناطق ساکن می‎شوند، طی یک سال آینده مهیا می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون حدود بیش از یک هزار و 600 واحد عملیات اجرای شبکه توزیع به پایان رسیده و تعداد 398 واحد از انشعابات نیز نصب شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان جیرفت در پایان عنوان داشت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی نصب حدود 700 واحد برای تمام مسکن‎های مهر شهر جیرفت را به جز مسکن مهر سایت 15 هکتاری انتهای شهرک شهید بهشتی و 11 هکتاری جنب سیلو را دارد. 

انتهای پیام/80001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول