اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

آموزش و تفسیر قرآن سدی برابر تهاجم فرهنگی است

امام جمعه جیرفت گفت: آموزش و تفسیر قرآن سدی برابر تهاجم فرهنگی است.

آموزش و تفسیر قرآن سدی برابر تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در جمع کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان اظهار داشت: بسیاری از نهادها یک تعریف مشخص دارند که فعالیت‌های آنها را محدود می‌کند، اما کانون‌های مساجد یک فرصت ارزشمندی است که در سایه آن فعالیت‌های مؤثر فرهنگی، هنری و مذهبی را می‌توان، انجام داد.

وی با بیان اینکه کارکنان و مسئولان منتظر بخشنامه و ارائه آمار نباشند، زیرا دلخوش کردن به آمار و ارقام مسئولان را از واقع‌بینی و دقت نظر در انجام وظایف خود دور می‌کند، افزود: قرآن دارای یک برنامه فرهنگی جامع و کاربردی است و باید بر بسط و توسعه مسائل قرآنی در کانون‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

عسکری تصریح کرد: نباید آموزش و تفسیر قرآن کریم توسط ائمه جمعه و جماعات از برنامه‌های کانون‌های مساجد حذف شود، زیرا این امر به عنوان یک سد در برابر تهاجم فرهنگی دشمن علیه جوانان ما عمل می‌کند و اگر ذائقه جوانان با قرآن شیرین شود، جوان هیچ‌گاه تأثیر منفی نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام  مسعود راوند، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان نیز در این دیدار ابراز داشت: استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و بعد از آن دبیرخانه کانون‌های مساجد در جنوب کرمان گامی در راستای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای انجام کار فرهنگی در این منطقه است.

وی در پایان متذکر شد: جنوب کرمان در تأسیس کانون‌های روستایی به عنوان تنها پایگاه فرهنگی روستا در کنار مسجد رتبه خوبی کسب کرده است و امروزه 90 درصد کانون‌ها روستایی هستند.

انتهای پیام/80002/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول