اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان زنجان:

مناسب‌سازی معابر برای معلولان یک وظیفه همگانی است

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان زنجان گفت: هر چند بهزیستی متولی حمایت از معلولان است، اما مناسب‌سازی معابر یک وظیفه همگانی است.

مناسب‌سازی معابر برای معلولان یک وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد محمدی قیداری ظهر امروز در جلسه مناسب‌سازی معابر اظهار داشت: در این برهه زمانی مناسب‌سازی معابر برای معلولان یک وظیفه همگانی است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اقدامات بهزیستی برای پیشگیری از تولد معلولان اضافه کرد: با وجود اقدامات فراوان این سازمان از جمله مشاوره پزشکی قبل از تولد هنوز هم تولد معلولان واقعیتی اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول با اشاره به اقدامات بهزیستی برای توانبخشی معلولان استان اشاره و خاطرنشان کرد: بسته به نوع معلولیت به این افراد توانبخشی حرفه‌ای و اجتماعی آموزش داده می‌شود تا این افراد نیز مانند سایر اقشار جامعه به فعالیت بپردازند.

وی مناسب‌سازی برای معلولان را شامل دو بخش دانست و ادامه داد: مناسب‌سازی فرهنگی و محیطی مناسب‌سازی‌هایی هستند که باید برای رفاه حال معلولان انجام پذیرد.

محمدی معلولان را افرادی عادی خواند و افزود: معلولان به هیچ‌‌وجه شهروند درجه دو محسوب نمی‌شوند و توانایی‌های خاص خود را دارند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان زنجان نقش اصحاب رسانه و سازمان‌ها را در فرهنگ‌سازی موثر دانست و ادامه داد: خوشبختانه قانون نیز از این افراد حمایت مناسبی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مناسب‌سازی مختص معلولان نیست، تصریح کرد: با مناسب‌سازی معابر رفاه حال سالمندان، زنان حامله و معلولان مقطعی افزایش می‌یابد.

وی مناسب‌سازی را هزینه ندانست و گفت: این هزینه‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری برای جذب و بهره‌مندی از توانایی جمعیت 10 درصدی معلولان است.

محمدی از حضور 360 معلول در دانشگاه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: اگر محیط فیزیکی و فرهنگی برای معلولان فراهم باشد این افراد نیز می‌توانند به‌جای گوشه‌نشینی در خانه و مشکلات افسردگی ناشی از آن با حضور در جامعه به نقش‌آفرینی بپردازند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان زنجان با ابراز امیدواری نسبت به همکاری ادارات و سازما‌ن‌ها برای مناسب‌سازی فیزیکی شهر گفت: امید داریم با بسترسازی مناسب امکان حضور معلولان در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/73002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول