اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

سالانه 512 میلیارد تومان یارانه به اردبیلی‌ها پرداخت می‌شود

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: یارانه پرداختی برای یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت استان اردبیل در طول سال 512 میلیارد تومان است که این رقم بالاتر از بودجه سالانه استان اردبیل است.

سالانه 512 میلیارد تومان یارانه به اردبیلی‌ها پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم مظفری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: از مجموع اعتبارات استان در سال جاری تنها 39 درصد تخصیص یافته است و وضعیت مطلوبی به نظر نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: از درآمد مصوب 194 میلیارد تومانی استان تاکنون 130 میلیارد تومان تحقق یافته است که نسبت به قانون بودجه با 10 درصد کاهش و نسبت به درآمد سال گذشته 24 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل یادآور شد: از این میزان 100 میلیارد تومان درآمد استان مربوط به حوزه مالیاتی است و 30 میلیارد تومان نیز مربوط به پنج بخش سایر درآمدها است که از بین آنها نیز بیشترین درآمد مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی و امور ثبتی بوده است.

مظفری گفت: از بین درآمدهای مالیاتی 29 میلیارد تومان مربوط به مالیات بر درآمد حقوق، 11.5 میلیارد تومان درآمد مالیات مشاغل و مابقی نیز مربوط به سایر حوزه‌های درآمدی از محل مالیات بوده است.

این مسئول با بیان اینکه استان اردبیل رتبه 12 را در بین استان‌های کشور از لحاظ کسب درآمد مالیاتی دارد، تاکید کرد: مجموع اعتباراتی که به استان داده شده است 103 میلیارد تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای و 154 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده بود که در 9 ماه امسال از محل اعتبارات هزینه‌ای تملک دارایی دو درصد نفت و مدیریت بحران در مجموع 154 میلیارد تومان به استان اردبیل اعتبار داده شده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل کل گردش مالی استان را بالغ بر 512 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این جهت نسبت به سال قبل 23 درصد افزایش مشاهده می‌شود چرا که در 9 ماه سال قبل این رقم حدود 394 میلیارد تومان بوده است.

عیدی کارکنان بهمن ماه پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مظفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پرداخت حقوق سه ماه پایانی سال و عیدی کارکنان هیچ مشکلی وجود ندارد، بیان داشت: حقوق دی ماه کارکنان دولت در استان اردبیل این هفته پرداخت می‌شود و پیش‌بینی ما این است که با حقوق بهمن ماه عیدی کارکنان نیز پرداخت شود.

وی تصریح کرد‌: احتمال دارد در پرداخت حقوق بازنشستگان در پایان سال با مشکلی جزئی روبرو شوند که رایزنی‌ها در حال انجام است که این مشکل نیز به موقع برطرف شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با یادآوری اینکه از محل اعتبارات هزینه‌ای در 9 ماه امسال 75 درصد منابع گرفته شده و از محل تملک دارایی نیز این اخذ اعتبارات 25 درصد بوده است، ادامه داد: این وضعیت نسبت به سال گذشته روند رو به جلویی را نشان می‌دهد.

جذب 10 سرمایه‌گذار خارجی در سال جاری

مظفری وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در استان اردبیل وضعیت مطلوبی ندانست و گفت: ما در سال جاری 10 سرمایه‌گذار خارجی با رقم سرمایه‌گذاری 600 میلیون دلار و سرمایه‌گذاران داخلی با رقم سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان را جذب کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود یارانه پرداختی به هموطنان ساکن در استان اردبیل در طول سال را 512 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: این رقم معادل اعتباری است که به استان داده می‌شود.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول