اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

اختصاص بیش از 50 میلیارد تومان یارانه صنعت به سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار اختصاص‌یافته از یارانه صنعت به سیستان و بلوچستان 52 میلیارد تومان است.

اختصاص بیش از 50 میلیارد تومان یارانه صنعت به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی با حضور در محل اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در سفر اخیر معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور به استان بیش از 52 میلیارد تومان یارانه بخش صنعت به عنوان نخستین استانی که این یارانه را دریافت می‎کند، اختصاص یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای صیانت از بخش صنعت نیز ردیفی داریم که می‎توانیم برای نجات صنایعی که دچار مشکلات جدی شده‎اند از آن محل پرداخت اعتبار کنیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‎ها و نقاط قوت استان و با توجه به رویکرد دولت در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با رئیس صندوق توسعه ملی مبنی بر تامین اعتبار 20 طرح بزرگ تولیدی برای استان از نخبگان و سرمایه گذاران خواست با توجه به همکاری و قول مساعد دولت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاران در استان به سرمایه گذاری در منطقه اقدام کنند.

وی از تجار و بازرگانان خواست که به صادراتی بیاندیشند که به دست مردم این استان تولید و حاصل دانش مردمان و نشان دهنده قابلیت‎های این استان باشد.

هاشمی با  اشاره به رویکرد اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان اقتصادی استان اضافه کرد: پارلمان یعنی خرد جمعی و تکیه بر یافته‎های جمع کثیری از انسان‎هایی که اعضاء پارلمان نمایندگان آن هستند و نقش پارلمان نیز نقادی، تصمیم سازی و کشف مشکلات و موانع و مشاوره برای برون رفت از مشکلات و آسیب‎ها است.

وی از مدیران و دست اندرکاران مسائل اجرائی و اقتصادی استان خواست نگاه عمیق و جدی به مسائل داشته و مسئولانه به حقوق استان بیندیشید.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه توسعه با فکر محدود همخوانی ندارد گفت: اگر به تغییر و تفاوت با گذشته و ضرورت واقع شدن بر مدار ترقی و پیشرفت می‎اندیشیم و بر این باوریم که استان ثروتمند است و باید مردمش به شایستگی این ثروت را برداشت کنند این مهم امکان پذیر نمی‎شود مگر با مشارکت مردم، نهادها و بخش‎های صنفی و تشکل‌ها، چرا که توسعه،  تحول و پیشرفت در گرو مشارکت فعال این بخش‎ها است.

وی مدیران را نیز به مشارکت‎جویی فرا خواند و افزود: رویکرد و نگاه دولت مشارکت جویی است و به همه مدیران نیز  توصیه می شود نگاه مشارکت جویی خود را تقویت و بستر را برای سرمایه گذاران فراهم سازند چرا که روحیه نقش آفرینان و سرمایه گذاران لازمه اش جاذبه محیط ادارات و مدیران است و مسئولان میل به مشارکت را در خود ایجاد کنند تا در سرمایه‎گذار رغبت و میل به سرمایه گذاری ایجاد شود.

اینکه اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان جزو 8 اتاق فعال و اول کشور است، این اتاق هم اکنون 2 هزار و 500 عضو دارد که 500 عضو آن بسیار فعال بوده و همچنین این استان 9 نماینده در اتاق بازرگانی کشور دارد.

انتهای پیام/75004/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول