اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهدای کرمانشاه ـ 2

شهیدی که با 60 ترکش در بدن خم بر ابرو نیاورد

شهید والامقام گل‌محمد کرمی چند بار در خط مقدم جبهه مجروح شد و با اصابت گلوله و وجود 60 ترکش در بدنش همچنان برای دفاع از میهن اسلامی جانانه ایستادگی کرد.

شهیدی که با 60 ترکش در بدن خم بر ابرو نیاورد

به گزارش  خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

اجلاسیه نهایی کنگره شهدای کرمانشاه سال 93 با حضور مسئولان کشوری، لشکری و خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

برنامه‌های مختلفی تا زمان برگزاری اجلاسیه نهایی، توسط کمیته‌های مختلف اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به یادواره شهدا، چاپ کتب، نصب تمثال شهدا و جمع ‌آوری آثار مربوط به شهدا در سطح استان کرمانشاه اشاره کرد.

مسئولان و دست‌اندرکاران این کنگره در اقدامی تحسین‌برانگیز زندگی‌نامه، دست‌نوشته، عکس، وصیت‌نامه و محل شهادت شهدا را با تلاش خستگی‌ناپذیر جمع‌آوری کرده‌اند.

در این میان خبرگزاری فارس استان کرمانشاه بنا به رسالت اطلاع‌رسانی خویش و حرکت در مسیر شهدا اقدام به‌معرفی شهدای استان کرده و این امر تا پایان اجلاسیه نهایی کنگره، به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت.

شهید والامقام گل‌محمد کرمی سال 1333 در شهرستان سرپل‌ذهاب دیده به جهان گشود و پس از تحصیل در مقطع متوسطه به استخدام ارتش درآمد.

وی با شروع جنگ تحمیلی در جبهه نبرد حق علیه باطل به صف رزمندگان اسلام برای دفاع از اسلام و وطن خویش پرداخت و دارای جسمی ورزیده و تنومند بود.

شهید کرمی چند بار در خط مقدم جبهه مجروح شد و اصابت گلوله و وجود 60 ترکش در بدنش، یادگار روزهای ایثار و حماسه وی و هم‌رزمانش در دفاع از میهن اسلامی بود.

این شهید والامقام در حملات ضدانسانی شیمیایی نیروهای بعثی عراق به عوارض بمب‌های شیمیایی و آلودگی ناشی از آن دچار شد و علاوه بر جانبازی‌های دیگر در راه آرمان‌ها و ارزش‌ها، سینه‌سوخته جبهه‌ها شد.

شهید کرمی در مسابقات مختلف ورزشی نیروهای مسلح چند بار مقام‌های برتر را کسب کرد و نشان داد از اراده‌ای آهنین در راه دفاع از وطن برخوردار است.

وی با استعداد و علاقه خاص خود چندین ماکت متحرک الکترونیکی هواپیما و رباط انسانی ساخت که تعدادی از این آثار هم‌اکنون در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نگهداری می‌شود.

شهید کرمی همواره اطاعت از فرامین امام راحل را بر خود واجب می‌دانست و کلام نورانی حضرت امام خمینی (ره) را با جان و دل اطاعت می‌کرد.

وی تمام هشت سال دفاع مقدس را در جبهه‌های غرب و جنوب حضور داشت و رشادت‌های فراوانی آفرید که هم‌رزمانش یاد و خاطره ایثار و از خود گذشتگی‌های وی را هنوز به‌خاطر دارند.

شهید کرمی با جسمی جانباز و سینه سوخته در روزهای پایانی دفاع مقدس به اسارت درآمد و بیش از 2.5 سال در زندان دشمن بعثی بود که بارها و بارها شکنجه شد.

این رزمنده شجاع اسلام پس بازگشت آزادگان به میهن اسلامی به وطن بازگشت و نهایتا در سال 76 به‌دلیل عوارض ناشی از آلودگی شیمیایی به خیل یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول