اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج خراسان‌جنوبی:

مسابقات قهرمانی شطرنج فکری خراسان‌جنوبی قهرمانانش را شناخت

رئیس هیئت شطرنج خراسان‌جنوبی از برگزاری مسابقات شطرنج فکری(متعارف) استان در دو بخش آقایان و بانوان خبر داد و گفت: این مسابقات در هشت رده سنی و با حضور 53 شطرنج‌باز استان در تالار شطرنج شهرستان بیرجند برگزار شد.

مسابقات قهرمانی شطرنج فکری خراسان‌جنوبی قهرمانانش را شناخت

علی جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت اعیاد ربیع‌الاول و سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی‌عصر(عج) یک دوره مسابقات شطرنج فکری(متعارف) خراسان جنوبی در دو گروه آقایان و بانوان برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات با حضور 153 شطرنج‌باز خراسان جنوبی از شش شهرستان استان در هشت رده سنی به مدت چهار روز به میزبانی شهرستان بیرجند در تالار شطرنج استان برگزار شد.

رئیس هیئت شطرنج خراسان جنوبی به مسابقات شطرنج بانوان و آقایان استان با حضور 22 ورزشکار در رده سنی زیر 18 سال اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان پردیس مرادی قهرمان، زهرا زارعی دوم و یکتا اسفهرودی سوم شد.

جعفری ادامه داد: همچنین در بخش آقایان نیما پهلوانی‌نسب مقام نخست را کسب کرد، قاسم حسین آبادی نایب قهرمان شد و محمد مهدی آراسته در جایگاه سوم ایستاد.

وی اذعان داشت: در مسابقات شطرنج بانوان و آقایان استان در رده سنی زیر 10 سال 18 ورزشکار به رقابت پرداختند که در بخش بانوان، نگار زارعی قهرمان، یاسمن محتشمی دوم و فاطمه توکلی سوم شد و در بخش آقایان نیز، امیر‌حسین ابراهیمی، امیرحسین بارانی و مبین پهلوانی‌نسب به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را به دست آوردند.

این مسئول ادامه داد: در این دوره از مسابقات در رده سنی زیر 12 سال 20 شطرنج‌باز بانوان و آقایان خراسان جنوبی به مصاف هم رفتند که در بخش بانوان عالیه اژدری قهرمان، لیلا نوفرستی و نگار سلمانی به ترتیب دوم و سوم شدند و در بخش آقایان کاویان زارع بر سکوی قهرمانی قرار گرفت، سجاد لبافی نایب قهرمان و محمد امین افشار سوم شد.

جعفری با بیان اینکه در مسابقات شطرنج فکری استان در رده سنی زیر 14 سال بانوان و آقایان 24 نفر شرکت داشتند، تصریح کرد: در بخش بانوان محدثه صباغی، فاطمه زهرا علی‌آبادی و مهدیس میرزایی به ترتیب رتبه‌های قهرمانی تا مقام سومی را کسب کردند و در بخش آقایان نیز مصطفی شاهدادی قهرمان شد، علی اصغر محمدی و آرمین زمانی‌پور مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات شطرنج قهرمانی خراسان‌جنوبی در دو بخش بانوان و آقایان 16 نفر در رده سنی زیر 16 به رقابت پرداختند که در بخش بانوان، آیدین میراب شبستری، فاطمه نوفرستی و محدثه میری به ترتیب در جایگاه نخست تا سوم ایستادند.

رئیس هیئت شطرنج خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در بخش آقایان حمید رضا ناصری‌نسب قهرمان شد، مهدی عارفی‌نژاد و محمد‌فاضل خسروی به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

جعفری به برگزاری مسابقات شطرنج فکری قهرمانی خراسا‌ن‌جنوبی اشاره کرد و افزود: در رده سنی زیر 18 سال این مسابقات 21 ورزشکار از بانوان و آقایان به مصاف هم رفتند که در بخش بانوان زهرا صباغی مقام نخست را به دست آورد، کوثر امیری و مبینا مولایی رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و در بخش آقایان نیز حسن قلی‌پور، کیارش زارع و علی رمضانی بر سکوی نخست تا سوم مسابقات ایستادند.

وی به رقابت 16 ورزشکار بانوان در مسابقات شطرنج قهرمانی استان در رده سنی زیر 20 سال اشاره کرد و گفت: در این مسابقات میترا یاری بر سکوی قهرمانی قرار گرفت، ملیکا ناصری نایب قهرمان شد و زهرا ناصری رتبه سوم را کسب کرد.

جعفری یادآور شد: در مسابقات شطرنج قهرمانی خراسان جنوبی در بخش بانوان 34 ورزشکار در رده سنی بالای 20 سال به رقابت پرداختند که در بخش بانوان، مرضیه ذابحی رتبه نخست را کسب کرد، الهام نوفرستی نایب قهرمان شد و مهین خسروی رتبه سوم را به دست آورد.

انتهای پیام/‌69014/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول