اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر تاکستان:

تاکستان با کمبود مراکز درمانی در مواقع بحران روبه‌رو است

رئیس جمعیت هلال احمر تاکستان گفت: شهرستان تاکستان با کمبود مراکز درمانی در مواقع بحران روبه‌رو است.

تاکستان با کمبود مراکز درمانی در مواقع بحران روبه‌رو است

عبدالله طاهرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به اینکه هلال احمر آموزش همگانی سراسری را بر عهده دارد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با شعار «هر خانه، یک امدادگر» به آموزش عمومی و همگانی دانش‌آموزان، دانشجویان و داوطلبان و دیگر افراد و اقشار جامعه اقدام کرده است.

وی ادامه داد: دوره مهارت داوطلبی هلال احمر با 35 ساعت آموزش و دوره عمومی امداد و نجات نیز به ظرفیت 160 ساعت مقدمه ورود به دوره تخصصی این مجموعه است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان تصریح کرد: جاده، سیلاب، کوهستان، آوار، موارد صنعتی، حمایت روانی، تغذیه در بحران، مدیریت بحران و اسکان اضطراری جزو دوره‌های تخصصی برای شرکت داوطلبان در شهرستان تاکستان است.

این مسئول با اشاره به اینکه کار امداد و نجات آسانی نداشته و فرار از حادثه توسط شهروندان وجود دارد، اظهار داشت: امدادگر همواره در عرصه بحران به طرف حادثه رفته تا افراد را نجات دهد و امدادگران دشواری‌هایی که در مسیر باید طی شود را به جان خریده تا جان انسان‌ها را نجات دهند.

وی پیرامون جایگاه کمک‌رسانی در هنگام بروز حادثه عنوان کرد: هنگامی که یک امدادگر جان انسانی را در کولاک نجات می‌دهد، روح دعا و ستایش از این کار الهی شکل گرفته و سختی‌ها و مشکلات از دوش جامعه برداشته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان با بیان اینکه در هلال احمر هیچ رده سنی برای آموزش مطرح نیست، تصریح کرد: آموزش در رده‌های سنی مختلف و مشارکت افراد با سن بالا در بازسازی منازل مسکونی تخریب شده در برنامه هلال احمر شهرستان تاکستان است.

این مسئول با اشاره به این نکته که هلال احمر دبیری مدیریت بحران را برعهده دارد، عنوان کرد: رفع کمبود مراکز درمانی در سطح شهر کمک شایانی به منظور امدادرسانی تاکستان است در حالی که در حال حاضر اگر حادثه بزرگی رخ دهد مصدومان به تنها بیمارستان شهر انتقال یافته و این مراکز باید گسترش یابد.

انتهای پیام/77005/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول