اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

سران سه قوه عرصه را بر رانت‌خواران تنگ کنند

امام جمعه آران و بیدگل گفت با بیان اینکه سران سه قوه، با در اختیار داشتن دستگاه‌های نظارتی، در مقابله و جلوگیری از مفسدان اقتصادی کشور مسئول هستند گفت: آنها باید عرصه را بر رانت‌خواران و چپاول‌گران بیت‌المال مسلمانان تنگ کنند.

سران سه قوه عرصه را بر رانت‌خواران تنگ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید محمد موسوی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع)، این امام را مهر سپهر رهبری حیدری خطاب کرد و اظهار داشت: دوران عمر کوتاه حضرت امام حسن عسگری(ع) یکی از سخت‌ترین زمان‌ها برای شیعیان به حساب می‌آمد چراکه این دوران با فتنه‌ها و چالش‌هایی همراه بود که اسلام و مسلمین را با مشکلاتی روبرو کرده بود.

وی، حکومت جبار بنی عباس و فشارهای آنان را یکی دیگر از مشکلات فراروی پدر بزرگوار امام زمان (عج) در دوران زندگی‌شان عنوان کرد و افزود: در آن زمان، قارون‌های شهوت‌پرستی بودند که با حیله به منصب قدرت نشسته و برای ترور امام عسگری(ع) نقشه کشیدند اما با عنایت خداوند نقشه آنان نقش بر آب شد و خودشان مورد ترور قرار گرفتند.

امام جمعه آران و بیدگل در بخشی دیگر از خطبه‌‌ها با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت بیان داشت: وحدت همان طور که در قرآن کریم به آن اشاره شده از ضروریات و واجبات جوامع اسلامی است که در سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت(ع) نیز توجه ویژه‌ای به آن شده است.

موسوی، توجه به مقدسات یکدیگر، توجه به مشترکات، صبر و حلم و پرهیز از افراطی‌گری را از جمله ویژگی‌های وحدت در جامعه امروزی دانست و گفت: بایستی خواص و توده مردم پیش نیازها و عوامل مخدوش کردن وحدت را به خوبی بشناسند چراکه هر نغمه‌ای که ساز تفرقه را بزند، نغمه شوم و شیطانی و مخالف قرآن و اسلام است.

وی، همچنین با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در بین مردم قم، مبنی بر شناخت دشمن و شاخص‌ها برای جلوگیری از هر گونه انحراف، یادآور شد: رفتار و گفتار اخیر آمریکایی‌ها و آشکار شدن دشمنی آنان با نظام جمهوری اسلامی ایران، پس از مذاکره ژنو، نشان داد که آنها معاویه صفتند و اعتماد به آنان ساده‌لوحی است.

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه، با اشاره به اختلاس‌های اخیر در کشور، این گونه اقدامات را خطر بزرگی برای جامعه دانست و متذکر شد: سران سه قوه، با در اختیار داشتن دستگاه‌های نظارتی، در مقابله و جلوگیری از مفسدان اقتصادی کشور مسئول هستند و باید با نظارت دقیق‌تر عرصه را بر رانت‌خواران و چپاول‌گران بیت‌المال مسلمانان تنگ کنند.

انتهای پیام/2406/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول