اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

مسلمانان وحدت، برادری و یگانگی خود را حفظ کنند

امام جمعه کرمانشاه گفت: در شرایطی که رسانه‌های غربی تمام تلاش خود را برای تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی به‌کار گرفته‌اند، مسلمانان نیز باید در مقابل وحدت، برادری و یگانگی خود را حفظ کنند.

مسلمانان وحدت، برادری و یگانگی خود را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: ملت ایران نباید از توطئه‌ها و لبخند دشمن غافل شوند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توان داخلی برای حل مشکلات، تصریح کرد: نگاه نباید به خارج باشد، بلکه باید تمام توجه خود را به توان و دانش داخل معطوف کنیم.

به گفته وی، جوانان، دانشگاه‌ها، نخبه‌ها و مراکز علمی و فکری باید توجه داشته باشند که اصرار رهبر فرزانه انقلاب بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و تکیه بر توان داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سابقه هفتاد ساله دشمنی آمریکا با ملت ایران، خاطرنشان کرد: برحسب مراودات جهانی و زبان دیپلماسی باید با دنیا ارتباط داشت اما باید حواس خود را جمع کرد.

علما با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از مذاکرات هسته‌ای با ایران هم‌چنان از سایر گزینه‌های روی میز صحبت می‌کنند، تأکید کرد: ملت ایران باید از حق و حقوق خود دفاع کرده و از این غافل نباشد که دشمن، دشمن است.

خطیب جمعه کرمانشاه فاجعه‌های به بار آمده توسط آمریکا در عراق، سوریه، غزه و فلسطین را نشانه‌هایی بر رفتار ضد حقوق بشری آمریکای جنایتکار دانست.

وی با اشاره به فرموده رهبر فرزانه انقلاب خطاب به آمریکا که «اگر در مقابل دنیا تو را محاکمه کنند تو محکوم هستی»، افزود: این بیانات نشان‌دهنده قدرت ایران اسلامی است که این‌گونه با جهان صحبت می‌کند.

علما با اشاره به 21 دی‌ماه سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن به‌دست منافقان کور دل و آمریکای جنایت‌کار، تصریح کرد: هرجایی که ترور بوده، دست این جنایت‌کاران بزرگ در کار است. 

امام جمعه کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت به تمام مسلمانان، ابراز داشت: نام‌گذاری این هفته به‌نام وحدت از برکات وجود امام راحل با محوریت رسول اعظم(ص) است.

وی بیان داشت: در شرایطی که رسانه‌های غربی تمام تلاش خود را برای تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی به‌کار گرفته‌اند، مسلمانان نیز باید در مقابل وحدت، برادری و یگانگی خود را حفظ کنند.

علما در خطبه اول نماز جمعه فلاح و رستگاری انسان را در نجات از آلودگی‌ها و تزکیه و تطهیر قلب و روح عنوان کرد و بیان داشت: غفلت از این موارد موجب خسران انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: گناه مبارزه با خداوند متعال و سرپیچی از امر و نهی الهی بوده و لذت زندگی در اطاعت و بندگی خداوند کریم است.

وی عقل را چراغ و هدایت‌گر انسان و هوا و هوس را دشمن عقل عنوان کرد و یادآور شد: انسان هیچ‌گاه از قرار گرفتن در مسیر خداوند ضرر نخواهد کرد.

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول