اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماندگاری در گفت‌وگو با فارس:

سبک زندگی شهدایی در یادواره‌ها نمایش داده شود

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: سبک زندگی شهدایی باید در یادواره‌ها نمایش داده و به تصویر گذاشته شود.

سبک زندگی شهدایی در یادواره‌ها نمایش داده شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرات ایثارگری آنها اظهار کرد: مرحله نخست برگزاری یادواره‌ها که فرهنگ یادواره‌های شهدا است در جامعه فراگیر شد.

*ضرورت نمایش سبک زندگی شهدایی در یادواره‌های شهدا

وی با بیان اینکه همگان بر تاثیرگذاری برگزاری یادواره‌های شهدا اذعان دارند، افزود: ادامه این روند باید موضوعی پیگیری شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحله دوم برگزاری یادواره باید با موضوعاتی مانند حجاب، سبک زندگی، جایگاه والدین، جایگاه علم و... در تمام یادواره‌های شهدا مطرح شود.

وی با تأکید بر نمایش سبک زندگی شهدایی در یادواره‌ها خاطرنشان کرد: در این مرحله برگزاری یادواره‌ها باید به تصویر کشیدن سبک زندگی شهدایی باشد.

ماندگاری ادامه داد: نمایش سبک زندگی شهدایی می‌تواند در قالب جشنواره‌ها صورت گیرد تا با تمام وجود قابل لمس باشد.

وی مرحله سوم برگزاری یادواره‌های شهدا را خروجی گرفتن از آنها دانست و متذکر شد: مرحله سوم تخصصی‌ کردن یادواره‌های شهدا مانند راهیان نور است.

*جمع‌آوری آثار با محوریت شهدا در موسسه روایت سیره شهدا

ماندگاری درباره برنامه‌های مهم موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه روحانیون بحث آموزش و تبیین، پژوهش و جمع‌آوری آثار با محوریت شهدا است.

وی اضافه کرد: در زمینه استفاده از نیروهای آموزش‌دیده در کاروان‌های راهیان نور و محافل فعالیت زیادی صورت گرفته است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا راه‌اندازی کتابخانه ایثار و شهادت را از فعالیت‌های مهم این موسسه ذکر کرد.

*تبلیغات فرهنگی استان‌های شمالی غیرمستقیم انجام شود/آموزش شهروندی بهترین راه تبلیغ

وی به ترویج فرهنگی در استان‌های شمالی کشور به ویژه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بهترین راهکار ترویج فرهنگی استان‌های شمالی از جمله گیلان آموزش‌های غیرمستقیم است.

ماندگاری فضای تفریحی و گردشگری استان‌های شمالی را موجب دشواری کار تبلیغات فرهنگی به صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: با توجه به فضای تفریحی این استان‌ها، اقشار مختلف مردم از آنها برای تفریح استفاده می‌کنند و فعالیت‌های تبلیغی مستقیم چندان کاربرد ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های تبلیغی در استان‌های شمالی باید غیرمستقیم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: استان‌های شمالی را تفریح‌گاه تمام کشور می‌شناسند بنابراین بهترین راه تبلیغ فرهنگی، آموزش شهروندی است.

استاد حوزه علمیه قم، این آموزش‌ها را در زمینه نوع پوشش اسلامی، علمی، نرم‌افزاری، استعدادهای درخشان، فنی و مهارتی، زندگی و... ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها توسط خانم‌های محجبه برای بانوان و آقایان نیز به مردان انجام شود، خاطرنشان کرد: با استفاده از مفاهیم نهج‌البلاغه این آموزش‌ها داده شود.

ماندگاری با تصریح بر اینکه اعتقاد داریم دین اسلام مطابق با عقل، فطرت و سعادت است، متذکر شد: دشمن دین اسلام را غیرعقلانی و خرافی جلوه داده است بنابراین در قالب اسلام می‌توان به صورت غیرمستقیم اقدام‌های مناسب انجام داد اما نمی‌توان با پرچم اسلام مستقیم کار کرد.

*اسلام با زبان تمدن سیاسی و اقتصادی به دنیا معرفی شود

وی با تصریح بر اینکه علم‌آموزی یکی از روش‌های ترویج فرهنگ و اسلام است، خاطرنشان کرد: اسلام را باید با زبان تمدن سیاسی و اقتصادی به دنیا معرفی کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا، یادآور شد: با توجه به شرایط خاص استان‌های شمالی از جمله گیلان، زمانی که عالمی به این استان‌ها دعوت می‌‌شود نهایت استفاده را از دانش او ببرند.

انتهای پیام/2300/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول