اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

شهدا الگوی حاضر،‌ شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت:‌ شهدا الگوی حاضر، ‌شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند.

شهدا الگوی حاضر،‌ شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در مراسم نخستین یادواره شهدای جامعه پزشکی لرستان در خرم‌آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 19 دی قم و شهدای لرستان از برگزارکنندگان این یادواره تقدیر و تشکر کرد و اظهار کرد: در میان یادواره‌های شهدا، یادواره شهدای پزشکی به تأثیر فوق‌العاده‌ای که دارد دارای اهمیت ویژه‌ای است، زیرا مجموعه‌ای که در جامعه پزشکی فعالیت می‌کنند، در دوران دفاع مقدس رسالت خود را به خوبی انجام دادند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: بدون تردید درک مقام شهدا برای ما امکان‌پذیر نیست زیرا برای سنجش شهدا مقیاسی که ما در اختیار داریم، مقیاس مادی است اما شهدا با مقیاس معنوی عمل کرده‌اند و در پیشگاه الهی دارای مقام رضوانی هستند.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: خدای متعال به شهدا روزی می‌دهد و مقام رضوان را به آنها اعطا کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهدا در اوج فضیلت‌ها و کمالات قرار دارند، تا جایی که انبیاء الهی به مقام آنها غبطه می‌خورند، شهدا بخاطر ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی الگوی جامع بشری هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شهدا الگوی حاضر، شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: ما نباید هرگز از تأثیر خون شهدا غافل شویم زیرا اگر از تأثیر خون شهدا غافل شویم، گمراه می‌شویم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه حیات واقعی ما در گرو شهدا است، اظهار کرد: عزم و ارادت ملی ما برای پیشرفت و تعالی، خودباوری و استقلال کشور به برکت خون شهدا است و در واقع هر ثمره‌ای که نظام جمهوری اسلامی دارد، به برکت خون شهدا است.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: نقطه مشترک همه شهدا جهاد در راه خدا بوده است، اما جهاد در راه خدا فقط منحصر در جنگ و معرکه نیست بلکه جهاد میدان وسیعی دارد که یکی از این میدان‌های بزرگ جهاد فرهنگی است.

وی  افزود: امروز دشمن در میدان جهاد فرهنگی وارد عمل شده و بحث تهاجم فرهنگی را پیش می‌برد که وظیفه ما است در این جهاد به‌خوبی عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: اگر خون شهید روزی مرز جغرافیای ما را حفظ کرد، امروز باید با جهاد فرهنگی مرز اعتقادی و فرهنگی ما حفظ شود و نگذاریم که این مرز اعتقادی و فرهنگی در خطر قرار گیرد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: آسانترین راه دشمن رواج بی‌بندباری در جامعه است که باید با این امر مهم مقابله کنیم.

وی میدان دیگر جهاد را جهاد سلامت عنوان کرد و گفت: امروز سلامت جامعه برای کشور یک امر ضروری است و در واقع خدمت خالصانه کردن به مردم بالاترین و بزرگترین پاسداشت شهدا است.

حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد: تلاش برای رفع بیکاری، معیشت مردم و ... وظیفه همه ما است که اگر می‌خواهیم ادامه راه شهدا و رزمندگان را بدهیم باید با اراده مصمم و قوی جامعه را کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه درس اخلاق را باید از شهدا یاد بگیریم، گفت: امروز در سنگر سلامت تلاش کردن یک خدمت است و نباید این خدمت را با مادیات آلوده کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امروز خدای متعال نعمت بزرگی به نام ولایت به ما داده است و وصیت تمام شهدا این است که از ولایت و رهبری فاصله نگیریم که راه سلامت و سعادت ما در تبعیت از ولایت است.

لازم به ذکر است در این یادواره از 40 خانواده شهدای جامعه پزشکی لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول