اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت آبیک:

خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان آبیک تشکیل می‌شود

معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: دانشگاه علوم پزشکی، ایجاد خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان‌ها را در اولویت کاری خود در سال آینده قرار داده که در شهرستان آبیک نیز این خانه تشکیل می‌شود.

خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان آبیک تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمد بابایی در پنجمین نشست شورای سلامت شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای توانایی‌های مردمی و سواد سلامت آنها پیشگیری سطح اول را توسعه داده و هزینه مداخلات پیشگیرانه سطح دوم و سوم را کاهش می‌دهد.

وی افزود: از سال 1970 مشارکت مردم یک اصل در توسعه پایدار هر کشور به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: درگیر شدن جامعه در توسعه سلامت، فرآیندی است که به وسیله آن بین دولت و جوامع محلی در زمینه برنامه‌ریزی، اجرا و کاربرد فعالیت‌های سلامتی شراکت ایجاد شده و سبب افزایش خود اتکایی و کنترل اجتماعی می‌شود.

معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: نظام سلامت کشور تجربه موفق کار با رابطین سلامت را به عنوان یک سازمان مردم نهاد در کارنامه خود دارد و کارشناسان معترف به اثرگذاری مثبت این نهاد مردمی در ارتقای سلامت جامعه هستند.

بابایی اضافه کرد: به همین منظور در راستای اجرای طرح جامع سلامت استان قزوین، مدلی با عنوان خانه مشارکت مردم در سلامت از سال 89 با مشارکت 21 شبکه مردمی و گروه‌های مختلف جامعه در دبیرخانه سیاستگذاری سلامت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: جمع‌بندی عملکرد سه‌ساله خانه مشارکت مردم در سلامت؛ بیانگر ظرفیت بالای سازمان‌های مردم نهاد در همکاری با نظام سلامت است.

این مسئول اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی، ایجاد خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان‌ها را در اولویت کاری خود در سال آینده قرار داده و آن را یکی از استراتژی‌های اصلی رسیدن به هدف سلامت مردم استان قزوین می‌داند که در شهرستان آبیک نیز این خانه تشکیل می‌شود.

معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، مهم‌ترین دلایل ضرورت مشارکت مردم در سلامت را افزایش مقبولیت و بومی شدن برنامه‌های سلامت، افزایش توانمندی و افزایش دسترسی و پوشش خدمات برای مردم دانست.

وی اذعان کرد: مشارکت مردم، نیازهای واقعی سلامت مردم را به نیازهای درک شده متخصصان نزدیک کرده و دسترسی به منابع را افزایش می‌دهد.

بابایی، رئیس شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان آبیک، نماینده منتخب سازمان‌های مردم نهاد، نماینده بهورزان، نماینده رابطین بهداشتی، نمایندگان هیئت‌های مذهبی، ورزشکاران، کارگران، بسیج، نماینده خیرین، نماینده شهرداران و دهیاران، نماینده ائمه جمعه، نمایندگان هنرمندان، انجمن‌های صنفی، نهضت سواد آموزی، کانون معلمان، انجمن اولیا و مربیان، حامیان کمیته امداد، نماینده کانون بازنشستگان، نماینده دانشجویان و دانش‌آموزان و نماینده تسهیل‌گران سمن‌های سازمان بهزیستی را از اعضای شورای مشارکت مردمی در حوزه سلامت برشمرد.

 

وی یادآور شد: پیگیری برنامه‌های راهبردی و سالانه مشارکت گروه‌های مردمی استان قزوین در حوزه سلامت و تأمین منابع مالی آن از طریق مشارکت خیران از مهم‌ترین وظایف شورای سلامت است.

انتهای پیام/77006/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول