اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای سلامت آبیک مطرح شد

تعیین روستای زیاران به عنوان پایلوت سنجش بیماری تب‌مالت

در پنجمین جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک روستای زیاران از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک به عنوان پایلوت سنجش بیماری تب‌مالت تعیین شد.

تعیین روستای زیاران به عنوان پایلوت سنجش بیماری تب‌مالت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، پنجمین نشست شورای سلامت شهرستان آبیک ظهر امروز با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار شهرستان آبیک، حمید برودتی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، مرتضی طاهرخانی بخشدار مرکزی، علیرضا امامقلیان شهردار آبیک و اعضای شورای سلامت شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد.

در این جلسه تعیین روستای زیاران به عنوان پایلوت سنجش بیماری تب مالت از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک مطرح شد و مقرر شد برآورد هزینه‌های اجرای طرح مذکور در این روستا اعلام و به شورای سلامت استان قزوین ارسال شود تا در صورت تامین اعتبار، روستای زیاران به عنوان پایلوت سنجش بیماری تب مالت تعیین و برنامه‌های لازم اجرایی شود.

اصلاح بخش عمده‌ای از شبکه آب و فاضلاب شهر خاکعلی از سوی آبفای شهری شهرستان آبیک، بررسی مجدد وضعیت کلرزنی جایگاه‌های سوخت و خرید دستگاه کلرزنی از سوی برخی جایگاه‌ها، بررسی مجدد وضعیت گاوداری مگسال در شورای بخش بشاریات و تصویب تغییر مکان فعلی این گاوداری به مکان جدید، بررسی راهکارهای حذف جوش شیرین از نان‌های تولیدی سطح شهرستان آبیک با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک و تعزیرات آرد و نان شهرستان از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده ادارات شهرستان آبیک بود که از سوی مسئولان مربوط ذکر شد.

همچنین برآورد نیروی انسانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای موارد بحران بیماری‌های زئونوز توسط شبکه دامپزشکی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد تشکیل کارگروه پسماند شهرستان هم‌زمان با نشست‌های شورای سلامت، پیشنهاد تشکیل خانه مشارکت مردم در حوزه سلامت شهرستان آبیک، بررسی وضعیت محل دفن زباله شهر آبیک و قرائت مصوبات شورای سلامت روستاها توسط بخشدار مرکزی از دیگر مباحثی بود که در این جلسه بیان شد.

در این جلسه حمید برودتی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ضمن قرائت مصوبات جلسه گذشته شورای سلامت، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط ادارات شهرستان آبیک را بر اساس مستندات ارسالی به دبیرخانه شورای سلامت قرائت کرد.  

در خاتمه، محمدعلی بیگدلی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت آبیک ضمن بیان آخرین وضعیت کشور، استان قزوین و شهرستان آبیک در زمینه بروز و شیوع بیماری ایدز، راههای انتقال این بیماری و مهمترین راهکارهای کنترل و پیشگیری از این بیماری را برای اعضای شورای سلامت شهرستان آبیک تشریح کرد.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول