اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

دریاچه حوض سلطان باید به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یابد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به تنوع زیستی گیاهی و جانوری منحصر به فرد در دریاچه حوض سلطان، ارتقای سطح حفاظتی این منطقه به منطقه حفاظت‌شده بسیار با اهمیت است.

دریاچه حوض سلطان باید به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمودعلی رکنی گفت: در راستای حفظ و حراست حداکثری از تنوع زیستی گیاهی و جانوری در استان و اجرای مدیریت یکپارچه سرزمینی، ارتقای سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت بسیار با اهمیت و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به ارتقای سه منطقه اکولوژیک کهک، کهندان و مسیله با وسعت حدود 136 هزار هکتار به منطقه شکار ممنوع خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات و بررسی‌های منطقه‌ای، داده‌های کارشناسی و طرح‌های مطالعاتی انجام شده، به دنبال ارتقای سطح حفاظتی دریاچه حوض سلطان به منطقه حفاظت‌شده هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه تاکنون مجوزهای لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان برای ارتقای دریاچه حوض سلطان به منطقه حفاظت‌شده اخذ شده است، اظهار داشت: امیدواریم طرح ارائه شده در این خصوص در شورای عالی محیط‌زیست نیز به تصویب نهایی برسد.

وی در پایان برخی از ظرفیت‌های اکولوژیک و تنوع زیستی دریاچه حوض سلطان را مورد توجه قرار داد و گفت: حفاظت از گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری در این منطقه و تامین حق‌آبه‌های این دریاچه با توجه به خطر انتشار ریزگردهای نمکی بسیار ضروری است.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول