اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد

نقش امام حسن عسکری (ع) جهت آماده‌سازی جامعه برای غیبت امام دوازدهم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشوای یازدهم شیعیان با تربیت یاران، وفاداران و ناقلان حدیث دعوت به حق، اهل بیت(ع) و دفاع از حقانیت شریعت اسلام را سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی، ‌تبلیغی و سیاسی خودش قرار داد.

نقش امام حسن عسکری (ع) جهت آماده‌سازی جامعه برای غیبت امام دوازدهم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) پس از پیامبر اسلام(ص) وظیفه هدایت و ارشاد همه جانبه امت را به عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در زمینه دانش، زهد، پرهیزگاری و تدبیر سرآمد مردم روزگار خودش بود و حدود 22 سال از عمر خود را در کنار پدرش گذراند و در این مدت میراث امامت و نبوت را از پدرشان امام علی النقی(ع) دریافت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ شایستگی امام حسن عسکری(ع) برای عهده‌داری امامت و پیشوایی مسلمین در زمان حیات پدرش به ظهور و بروز رسیده بود و این مطلب به اثبات رسیده بود که آن حضرت در نزد پدرش واجب‌الاطاعه هستند.

وی عنوان داشت: امام حسن عسکری(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارش مسئولیت ارشاد و پیشوایی مسلمانان را به عهده گرفت و به بهترین نحو ممکن و با در نظر گرفتن شرایط حساس و منحصر به فرد زمان خودش این مسئولیت را انجام داد.

واعظ موسوی یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) سخت‌ترین شرایط و ناگوارترین روزها را پشت سر گذاشت در حالی که تحمل چنین مسئولیت سنگینی در زمان حکومت حاکمان جور که حریص‌‌ترین مردم برای حفظ و نگهداری حکومت و تسلط قدرت خود بودند کار آسانی نبود.

وی عنوان داشت:‌ حاکمان وقت می‌دانستند حضرت مهدی موعود(عج) از فرزندان امام حسن عسکری(ع) است و به طور دائم به دنبال دستگیری ایشان بودند تا آخرین امید مستضعفان را نابود کنند و به آرزوی خودشان که استمرار حکومت جابرانه بود، برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پیشوای یازدهم شیعیان در چنین شرایطی با استفاده از تربیت شاگردان الگوی مناسبی برای عابدان و مبارزان سیاسی و عقیدتی دوران خودش بود.

وی ادامه داد:‌ امام حسن عسکری(ع) به دلیل دشمنی دستگاه حاکم با اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، همواره تحت تعقیب حکومت قرار داشت و کمترین ارتباط را با پیروان خود برقرار می‌کرد.

واعظ موسوی با اشاره به روش امام حسن عسکری(ع) در جذب افراد گفت: پیشوای یازدهم شیعیان با اتخاذ روش پسندیده‌‌ای به خوبی توانست بر قلب‌ها نفوذ پیدا کرده و محبت روزافزون آحاد جامعه را متوجه خودش کند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های پیشوای یازدهم شیعیان سبب نشد که امام از عهده مسئولیت بزرگی که در ارشاد و رهبری امت داشت، بر نیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: این امام بزرگوار با انجام کارهای مخفیانه و آماده‌سازی جامعه برای زمان غیبت امام دوازدهم توانست گام بزرگی در زمینه هدایت معنوی جامعه بردارد.

وی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) همه تلاش‌های دشمن را در راه نابودی نام اهل بیت(ع) به شکست و ناکامی کشاند.

واعظ موسوی یادآور شد: پیشوای یازدهم شیعیان به عنوان شخصیتی ممتاز وارد مبارزه جدی با حاکمان زمان خودش شد و به خوبی توانست از اصول شریعت و ارزش‌های اسلامی محافظت کند.

وی ادامه داد:‌ این امام بزرگوار با تربیت یاران، وفاداران و ناقلان حدیث دعوت به حق، اهل بیت(ع) و دفاع از حقانیت شریعت اسلام را سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی، ‌تبلیغی و سیاسی خودش قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: امام حسن عسکری(ع) با وجود سختی شرایط سیاسی زمان خود در فرآیند دفاع از حقانیت دین اسلام، مبارزه با بدعت‌ها و هدایت‌گری نسبت به گمراهان با جدیت تمام به فعالیت‌های روشنگرانه و مسئولانه خود پرداخت.

وی یادآور شد: این امام بزرگوار توانست در یکی از شدیدترین و پرفشارترین روزگاران بار سنگین مسئولیت هدایت معنوی جامعه را به سرمنزل مقصود برساند.

انتهای پیام/78003/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول