اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر مطرح کرد

مدیریت فتنه از ویژگی‌های زندگی امام حسن عسکری(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: مدیریت فتنه و تبیین موضوع غیبت از مهم‌ترین ویژگی‌های دوران زندگی امام حسن عسگری (ع) بوده است.

مدیریت فتنه از ویژگی‌های زندگی امام حسن عسکری(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در نشستی با موضوع شهادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: در زمینه سبک زندگی و شرایط حاکمیت در زمان ایشان آن حضرت توانستند فتنه‌ها، آشوب‌ها و فرقه‌های انحرافی آن زمان را با زیرکی خاصی مدیریت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه نصایح اخلاقی زیادی از امام حسن عسگری (ع) در باب خیرخواهی و نصیحت به دیگران آمده است، تأکید کرد: انسان باید به فکر هم‌نوع خودش باشد و ما نباید نسبت به جامعه بی‌تفاوت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از توصیه‌های نبی اسلام (ص) این است که معرفت به خاندان اهل بیت (ع)‌ می‌تواند برای انسان فواید کثیری داشته باشد و انسان را در دنیا سرافراز و در آخرت دارای درجات متعالی کند.

سروستانی تأکید کرد: معرفت به خاندان پیامبر (ص) اگر به طور کامل انجام بشود انسان را شیفته شخصیت آنان می‌کند و غفلت از آشنایی با آن‌ها موجب می‌شود انسان دچار بحران روحی و فکری بشود، چراکه آنها انسان‌های کاملی بودند.

سروستانی اظهار داشت: سیره و شخصیت ائمه در هر زمانی دارای ویژگی‌هایی است و همه ائمه در بعد عبادت و بندگی در سطح متعالی قرار داشته و در این صفت مشترک بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ابراز داشت: در زمان امام حسن عسگری (ع) مهم‌ترین مسئله‌ای که حائز اهمیت بود این بود که بتواند مسئله غیبت را برای مردم تشریح کند و آن‌‎ها را با غیبت آشنا کند و زمینه‌ساز غیبت طولانی باشد و در راستای دستیابی به این هدف خویش را حتی از خواص هم مخفی داشتند تا مردم در زمان غیبت دچار شک و تردید نشوند.

وی خاطرنشان کرد: آن بزرگوار با انجام اقداماتی زمینه‌سازی‌های لازم برای تشریح ابعاد غیبت امام عصر (عج) را انجام داد و این از ویژگی‌های مهم دوران ایشان به شمار می‌رود و امروزه در نتیجه این اقدامات مردم در زمان غیبت به مشکل خاصی دچار نشده‌اند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول