اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی:

دستاوردهای فرهنگی انقلاب تبیین شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن دهه فجر هستیم، گفت: باید به تبیین دستاوردهای فرهنگی انقلاب توجه داشته باشیم چرا که انقلاب ما بر مبنای فرهنگ بنا شده است.

دستاوردهای فرهنگی انقلاب تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم‌وحید در نخستین نشست کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان، با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و هنری به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی و مهم به شمار می‌رود، اظهار کرد: فراهم‌سازی زمینه نقش آفرینی خودجوش هنرمندان، بهره‌گیری از توانمندی‌های بالقوه هنرمندان و مراکز هنری کشور و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری از مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر است.

وی معرفی و تجلیل از هنرمندان تأثیرگذار و تحول آفرین در عرصه هنر انقلاب اسلامی، نمایش هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: با جان‌فشانی مردم پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شد و این حرکت همچنان بعد از 35 سال ادامه داشته است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه شگرف تحولات اجتماعی در جمهوری اسلامی و به عنوان مظهر تجلی و آرمان خواهی ایران ذکر کرد.

ثابت‌قدم‌وحید اظهار کرد: تحولات مهمی در عرصه علم و فرهنگ اتفاق افتاد که ایثارگری و شهادت در رأس هرم ارزش‌های جامعه ایرانی قرار دارد و همه این‌ها از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی اضافه کرد: امروز به برکت اتحاد و انسجام ملی و ایستادگی و پایداری در برابر استکبار جهانی و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در کانون بیداری جهان اسلام قرارگرفته‌ایم.

سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی به انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان با زبان فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: زبان فرهنگ مناسب‌ترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها به شمار می‌رود.

وی برپایی مسابقات کتاب‌خوانی، عصر شعر، نمایشگاه‌های نقاشی، برگزاری هفته تئاتر، تجلیل از نویسندگان، نمایشگاه هنرهای تجسمی، اکران فیلم‌های مرتبط با دهه فجر، شب‌های فرهنگی و هنری، جشنواره فرهنگی و هنری خوش‌نویسی و هنرهای تجسمی، صدور بیانیه، برگزاری نشست‌های تخصصی، محافل انس با قرآن و برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

اعضای این نشست در ادامه به ارائه نظرات، پیشنهادات و برنامه‌های خود پرداختند که سرود همراهیان فجر، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه آثار هنرهای دستی، تجسمی، سرکشی از خانواده شهدای هنرمند، تقدیر و تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری، همایش بانوان، جشن بزرگ انقلاب و برگزاری محافل انس با قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های اعلام شده از سوی اعضای این ستاد بود.

به گزارش فارس، نخستین نشست کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر خراسان شمالی با حضور اعضای این ستاد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول