اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ساری خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) در ساری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از برگزاری مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) در امامزاده عباس (ع) ساری خبر داد.

برگزاری مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) در ساری

حجت‌الاسلام مسعود قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری افزود: در زمان امام حسن عسکری(ع) نحوه مراجعه به امام از راه مستقیم نبود بلکه از طریق سفرا و نواب خاص بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) در مدتی که در سامرا حضور داشتند برای اینکه شیعیان را با مسأله غیبت آشنا کنند تلاش ارزنده و والایی را انجام دادند، بیان داشت: این امام بزرگوار از طریق افراد معدود و خاصی با شیعیان تماس حاصل و مطالب لازم را برای آنان یادآوری می‌کردند.

قربانی فراهم کردن زمینه‌های غیبت حضرت حجت توسط امام حسن عسکری(ع) را در سه بخش اصلی مطرح کرد و گفت: یکی از وظایف امام، امامت و هدایت است چرا که امام در جایگاه هدایتی قرار دارد و یکی از وظایف و رسالت‌های امام حفظ دین است که اجازه نمی‌دهد دین دچار انحراف شود و باید آن را به سلامت حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل کند.

وی با بیان اینکه نیابت عام و هم نیابت خاص به دست امام حسن عسکری (ع) تاسیس و تثبیت شد، افزود: این امر مهم و موثر بود و ما در دوران غیبت کبری، مدیون امام حسن عسکری هستیم چون اگر اصل نیابت عام نبود ما نمی‌توانستیم به راه مستقیم رفته و به وظایف دینی عمل کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری در ادامه از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) خبر داد و بیان داشت: مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) امشب در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود.

قربانی با بیان اینکه حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری مسئول تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت کشور در این مراسم سوگواری به سخنرانی می‌پردازد، گفت: این مراسم سوگواری امشب بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86003/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول