اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل فردا رنگ حزن و سوگواری به خود می‌گیرد

آیین سوگواری نبی مکرم اسلام در امامزادگان اردبیل

همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی (ع) آیین‌های سوگواری و بزرگداشت 28 صفر در امامزادگان شاخص استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.

آیین سوگواری نبی مکرم اسلام در امامزادگان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عصر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری برنامه‌های 28 صفر در اردبیل اظهار داشت: این برنامه که در بیش از 13 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود شامل سخنرانی سخنرانان برجسته استان، مداحی، قرائت زیارت‌نامه حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به همراه تعزیه و نوحه‌خوانی اجرا می‌شود.  

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری تصریح کرد: مراسم شاخص عزاداری 28 صفر استان در امامزاده سید صدرالدین بن موسی الکاظم (ع) با حضور خدابخش استاندار اردبیل، جمعی از مدیران و مسئولان استان، عزاداران و دوستداران اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این مراسم مذهبی می‌توانند روز دوشنبه 9 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا به محل امامزاده مراجعه و در این مراسم شرکت کنند.

در آیین پاسداشت 28 صفر امروز اکثر ادارات و نهادهای دولتی استان اردبیل شاهد برگزاری آیین قرائت زیارت‌نامه بعید رسول‌الله (ص) بودند که این مراسم با استقبال خوب کارکنان و علاقمندان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

آیین بزرگداشت 28 صفر و قرائت زیارت‌نامه رسول‌الله (ص) در شهرهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در گرامیداشت سالروز رحلت حضرت رسول (ص) فردا مردم شهرهای مختلف استان اردبیل در مساجد و مکان‌های مذهبی حاضر شده و با قرائت زیارت‌نامه آن حضرت از بعید عشق و ارادتشان را به نبی نور و رحمت و امام حسن مجتبی (ع) نشان می‌دهند.

به گفته فرماندار شهرستان اردبیل مراسم بزرگداشت 28 صفر به مانند سال‌های گذشته در مسجد اعظم اردبیل از ساعت 9:30 دقیقه صبح شروع می‌شود که با حضور گسترده مردم این برنامه حال و هوای معنوی‌تر پیدا می‌کند.

کاظم دبیر گفت: مردم استان بیش از هفت سال است که بعد از نامگذاری سال 85 به نام پیامبر اعظم (ص) در مساجد و مکان‌های مذهبی حضور پیدا کرده و زیارت از بعید رسول‌الله (ص) را قرائت می‌کنند که فردا نیز این مراسم با شکوه خاص در استان اردبیل برگزار و رسانه‌ها این برنامه را پوشش می‌دهند.

همچون دیگر شهرهای استان اردبیل، قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول اکرم (ص) در مسجد صاحب‌الزمان (عج) و مسجد جامع سرعین نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود اصغری امام جمعه سرعین با اشاره به جایگاه والای انسانی و ملکوتی حضرت رسول اکرم (ص) تصریح کرد: تکریم جایگاه والای آن حضرت وظیفه هر مسلمان آگاه و دارای درک و شعور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سرعین در ادامه خاطر نشان کرد: همان طوریکه مردم ولایتمدار سرعین در ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) برگ زرینی از ارادت به آستان ائمه اطهار (ع) آفریدند در روز 28 صفر نیز با برپایی مراسم عزاداری ارادت خود را به آن حضرت بیان می‌کنند.

علی واحد فرماندار سرعین نیز برپایی مراسم ویژه در روز وفات، تبیین خلق و خو و سیرت ناب آن حضرت را در تمامی ایام سال از اهم وظایف همه مسلمانان دنیا دانست و خواستار حضور پررنگ همه در مراسم قرائت زیارت‌نامه پیامبر اکرم (ص) شد.

داریوش سفیدی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی سرعین از برپایی مراسم قرائت زیارت از بعید در سالروز رحلت جانسوز آن حضرت بعد از نماز صبح در مسجد صاحب‌الزمان (عج) و مسجد جامع سرعین و همچنین در ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه مصادف با 28 صفر با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) سرعین خبر داد.

همچون دیگر شهرهای اردبیل زیارت‌نامه حضرت رسول (ص) در نمین نیز قرائت می‌شود. 

به مناسبت گرامیداشت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) مراسم زیارت آن حضرت در مسجد جامع شهرستان نمین و شهرهای عنبران و آبی‌بیگلو برگزار می‌شود.

مراسم زیارت پیامبر اکرم (ص) از بعید به مناسبت بزرگداشت رحلت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) روز سه‌شنبه دهم دی ماه سال‌جاری در مسجد جامع شهرستان نمین و شهرهای عنبران و آبی‌بیگلو با حضور گسترده علاقمندان، مردم فرهنگ دوست نمین، مسئولان ادارات و روحانیت به صورت همزمان برگزار می‌شود.

همچنین به منظور گرامیداشت 9 دی ماه که در راستای پاسداشت حرمت عاشورا و به نام حمایت از ولایت و تجدید بیعت با ولی فقیه نامگذاری شده امروز مراسمی در شهرهای نمین، عنبران و آبی‌بیگلو برگزار می‌شود.

با حضور کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از ساعت هشت صبح امروز زیارت‌نامه حضرت رسول اکرم (ص) در محل نمازخانه این اداره کل برگزار شد.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول