اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

قائم مقام وزیر تعاون، کار در امور بین‌الملل:

افزایش مهارت جوانان راهکار کاهش بیکاری است

قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل با اشاره به نقش مهم ایران در اجرای مهارت‌آموزی در منطقه گفت: یکی از بهترین راه‌های کاهش بیکاری، افزایش مهارت جوانان است.

افزایش مهارت جوانان راهکار کاهش بیکاری است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مربیان فنی و حرفه‌ای کشورهای آفریقایی اظهار داشت: گام بلندی در جهت توسعه انسانی در آفریقا برداشته‌ایم و ما یکی از کشورهای فعال در توسعه آموزش‌های مهارتی در منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، آموزش‌های مهارتی در کشورهای افغانستان و عراق توسط ایران به طور کلی در حال بازسازی است و گامی که به سمت آفریقا هم برداشته‌ایم درست و مؤثر خواهد بود.

حسینی با اشاره به ریاست ایران در چندین کمیسیون اقتصادی مشترک در آفریقا گفت: بر این اساس مصمم هستیم دستاوردهای این کمیسیون‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی دارد و گمان می‌کنیم یکی از بهترین راه‌های کاهش بیکاری، افزایش مهارت جوانان است.

حسینی با بیان اینکه ایران از اعضای مؤثر سازمان بین‌المللی کار به حساب می‌آید، افزود: این سازمان مهارت‌آموزی و توانمندسازی را به عنوان یک استراتژی دنبال می‌کند و بخشی از همکاری‌هایی که با آفریقا داریم در چارچوب همین استراتژی است.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها علاوه بر اینکه با هدف توانمندسازی فردی انجام می‌شود، به ثبات منطقه‌ای و صلح و امنیت بین‌المللی نیز کمک مؤثری خواهد کرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل اضافه کرد: ریاست گروه دولت‌ها و همچنین گروه کشورهای جنبش عدم تعهد در سازمان بین‌المللی کار برعهده ایران است، به همین جهت تصمیم داریم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش فارس، اولین دوره آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای کشورهای آفریقایی با حضور 20 مربی از امروز آغاز می‌شود و این آموزش‌ها در 6 رشته به مدت 120 ساعت برگزار می‌شود.

همچنین تاکنون 300 نفر از مربیان کشورهای عراق، افغانستان و لبنان در رشته‌های مختلفی در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول