اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

دیپلماسی مهارت، الگوی جدیدی که ایران طراحی کرد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به تعامل با کشورهای آفریقایی در زمینه‌های مهارتی گفت: دیپلماسی مهارت می‌تواند در فضای رقابتی برای کشورهای در حال توسعه مفید باشد.

دیپلماسی مهارت، الگوی جدیدی که ایران طراحی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای کشورهای آفریقایی، عصر امروز در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آغاز شد.

در افتتاحیه این مراسم، کوروش پرند با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه تعامل با کشورهای آفریقایی در حوزه آموزش‌های مهارتی اظهار داشت: قاره آفریقا به دلیل ظرفیت‌های بالایی که دارد، از اهمیت زیادی در راهبردهای جهانی برخوردار است و بر این اساس رویکرد تعامل دوسویه هدفمند و مبتنی بر منافع دوجانبه از سوی ایران با کشورهای آفریقایی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: این سازمان در تعاملات بین‌المللی خود، کشورهای آفریقایی را به عنوان یکی از کشورهای هدف قرار داده تا بتواند در مسیر توسعه و پیشرفت به مردم آفریقا کمک کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس این جانب به همراه هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به برخی از کشورهای آفریقایی سفر کردیم و زمینه همکاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بررسی کردیم و بعد از آن ضمن امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد، برنامه‌های عملیاتی مختلفی را در این زمینه آغاز کردیم.

پرند گفت: از همین رو، ایران با توجه به توانمندی‌های خود و برای توسعه تعاملات بین‌المللی، الگوی جدیدی تحت عنوان دیپلماسی مهارت را طراحی کرده است.

به گفته وی، دیپلماسی مهارت می‌تواند اصل جدیدی در تعاملات بین‌المللی باشد تا کشورهای مختلفی که دغدغه توسعه دارند بتوانند در فضای رقابتی در حوزه مهارت‌ها و فناوری با یکدیگر به تبادل تجربه بپردازند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ابراز داشت: طراحی ساختار نظام آموزش مهارتی، تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، طراحی و اجرای بانک اطلاعاتی جامع مهارت‌آموخته‌گان، آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای و تدوین استانداردهای آموزشی از جمله زمینه‌های همکاری کشورمان با کشورهای آفریقایی است.

وی ابراز امیدواری کرد: آموزش مربیان کشورهای آفریقایی در ایران بتواند در مسیر توانمندسازی مهارتی این کشورها مؤثر باشد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول