اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب کرمان:

95 درصد کانون‌های مساجد جنوب کرمان روستایی هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان گفت: در جنوب کرمان 289 کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که 95 درصد آنها روستایی هستند.

95 درصد کانون‌های مساجد جنوب کرمان روستایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام مسعود راوند ظهر امروز در جمع اعضای کانون‌های مساجد این شهرستان اظهار داشت: بعد از انقلاب فرهنگی عموما عمده فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد در سکوت فرو رفتند و بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی دوباره این فعالیت‌ها از سر گرفته شد و با رویکردی جدید آغاز شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان افزود: در جنوب کرمان 289 کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد و 95 درصد آنها روستایی هستند که امتیاز شاخص جنوب کرمان در کشور است.

راوند بیان داشت: در جنوب کرمان هشت کانون تخصصی با عناوین مهدویت، ایثار و شهادت، هنرهای نمایشی و تجسمی، قرآن، کتابخانه، عفاف و حجاب، همایش و اردوها و سمعی و بصری دایر و فعالیت خوبی ارائه می‌دهند.

وی افزود: در جنوب کرمان 180 کتابخانه باز وجود دارد و حدود 52 کتابخانه مخزن‌دار به همت کانون مساجد طراحی و در خدمت مردم روستاها هستند.

راوند تصریح کرد: امروز فعالیت کانون‌ها در راستای قرآن و مفاهیم قرآنی شکل گرفته است و جای بسی تقدیر است که توانسته‌ایم در مسیر کلام الهی با جذب حداکثری نوجوانان و جوانان این رسالت را انجام دهیم و امیدواریم افزایش بیشتری پیدا کند.

وی اذعان داشت: گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در کانون مساجد روستایی نشان می‌دهد که انقلاب ما از مساجد آغاز شده و همچنان این سنگر را حفظ  کرده‌ایم.

سیداسماعیل آفاق‌حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه‌گنج نیز اظهار داشت: در شهرستان قلعه‌گنج 32 کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی وجود دارد و پنج کانون شهری نیز فعالیت می‌کنند که آمار قابل قبولی است.

وی افزود: مسئولان کانون‌های قلعه‌گنج با دست خالی در عرصه امور فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی ایستادگی می‌کنند که جا دارد در زمینه ارتقای اعتبارات این بخش حمایت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/80004/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول