اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آتش‌نشانی تاکستان:

آتش‌نشانی تاکستان با کمبود تجهیزات و ایستگاه روبه‌رو است

رئیس سازمان آتش نشانی تاکستان گفت: مدت زمان حضور اکیپ‌های آتش نشانان تاکستانی 3 تا 5 دقیقه است و آتش‌نشانی تاکستان با کمبود تجهیزات و ایستگاه روبه‌رو است.

آتش‌نشانی تاکستان با کمبود تجهیزات و ایستگاه روبه‌رو است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، سامانه 125 در هنگام بروز حوادث ناگوار در اذهان متواتر می‌شود.

اکیپ‌های آتش‌نشانی تاکستان نیز در این راستا همواره آماده‌اند تا با حضور به موقع و نجات جان افراد و شهروندان زمینه را برای مدیریت صحیح در محل بروز حادثه مهیا کنند.

محمد رحمانی امروز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: آتش‌نشانی شهر تاکستان از لحاظ تجهیزات خودرویی و تعداد ایستگاه با کمبود روبه‌رو است.

رئیس سازمان آتش‌ نشانی شهر تاکستان به گستردگی حوزه علمیاتی آتش نشانی تاکستان نسبت به نواحی دیگر اشاره کرد و افزود: به علت نبود ایستگاه آتش‌نشانی از اقبالیه به بعد آتش نشانی تاکستان نسبت به پوشش روستاهای اطراف نیز اقدام کرده است.

رحمانی ادامه داد: امداد و نجات در هنگام بروز آتش‌سوزی، چاه، غرق ‌شدگی، آبگرفتگی معابر و تصادفات، نشت گاز و اتصال برق جزو بیشترین حادثه‌های رخ داده شهری تاکستان بوده است. اکیپ‌های آتش نشانی تاکستان در سه بازه هر بازه دو اکیپ با تجهیزات کامل شامل شش خدمه و دو راننده آماده پاسخگویی به شهروندان است.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس در  اعزام یک راننده و دو خدمه وارد عمل شده و در مواقعی که آتش‌سوزی سنگین است با اعلام فراخوان تمام اکیپ‌ها با میانگین زمانی سه تا پنج دقیقه وارد حادثه می‌شوند. البته بیش از یک سوم ارتباطات شهروندان با 125 مزاحمت است که آتش نشانی پس از استعلام آماده اعزام به حادثه می‌شود.

وی از برقراری 500 تا 600 تماس با آتش‌نشانی در محدوده استحفاظی شهرستان تا به امروز خبر داد و افزود: 300 مورد از تماس‌ها به انجام عملیات منجر شده است.

رئیس آتش نشانی شهرستان تاکستان ابراز داشت: رعایت حق تقدم رانندگان به خودروی آتش‌نشانی برای حضور سریع در محل حادثه و عدم ازدحام جمعیت جزو درخواست‌های آتش نشانی از شهروندان است که حادثه‌ای برای آتش‌نشانان تاکستانی نیز تاکنون پیش نیامده است.

وی به بروز عوامل انسانی و طبیعی در آتش‌سوزی در حوزه باغات و مزارع اشاره کرد و افزود: رعایت موارد و اصول ایمنی، همکاری با آتش نشانی و عدم ایجاد مزاحمت‌های تلفنی در هنگام حادثه جزو توصیه‌های آتش‌نشانی است که مشارکت شهروندان تاکستان نیز تاکنون رضایت بخش بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرستان تاکستان ادامه داد: اکیپ‌های آتش‌نشانی تاکستان از 15 اسفند تا نیمه فروردین به طور آماده باش در قالب طرح ویژه در سطح شهر حاضر بوده و در چند نقطه حساس از شهر دو اکیپ به طور 24 ساعته در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسی حوادث از سوی آتش نشانی صورت می‌گیرد، بیان کرد: عدم دفع علف‌های هرز آتش سوزی باغ‌ها را سرایت داده و 20 تا 30 هکتار از باغستان‌های تاکستان در سال طعمه حریق می‌شود. 

رئیس آتش‌نشانی شهرستان تاکستان افزود: همچنین ریزش ساختمان‌های فرسوده به علت گودبرداری غیراصولی نیز تاکنون تلفاتی در تاکستان نداشته است.

شهردار تاکستان نیز در ادامه به ضرورت مشارکت شهروندان در هنگام بروز حادثه اشاره و تصریح کرد: این مهم نیازمند فرهنگ سازی و مدیریت صحیح است.

اصغر تقی‌پور از فعالیت‌های آتش‌نشانی تقدیر و خاطرنشان کرد: رعایت اصول شهری و توجه به قوانین گام اثرگذار در راستای کاهش حوادث و بلایای مختلف شهری است.

انتهای پیام/77005/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول