اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی هفتمین جشنواره کتاب سال رضوی خبر داد

روند صعودی توجه ناشران خارجی به جشنواره کتاب سال رضوی

دبیر علمی هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی از روند صعودی توجه ناشران خارجی به این جشنواره خبر داد.

روند صعودی توجه ناشران خارجی به جشنواره کتاب سال رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی منوری ظهر امروز در نشست خبری فراخوان هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی که در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه به جشنواره امسال افزوده می‌شود انتخاب کتاب دیجیتال برتر است.

وی افزود: نکته مهم، روند صعودی توجه ناشران خارجی و کتاب‌های به زبان غیر فارسی بوده که یکی از بحث‌های تخصصی در داوری کتاب سال رضوی نیز داوری کتاب‌های غیر فارسی است.

وی با اشاره به اینکه هر سال شاهد اضافه شدن تعداد کتاب‌هایی به زبان خارجی در جشنواره هستیم، گفت: اینکه اسلام و بحث شیعه در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته بسیار حائز اهمیت است، بنابراین درمی‌یابیم چه فعالیت‌هایی در خارج از کشور در حوزه‌های دینی در حال انجام است.

دبیر علمی جشنواره تصریح کرد: تعداد کتاب‌هایی که در حوزه معارف امام رضا (ع) طی 10 سال اخیر وجود دارد بیش از تعداد کل کتاب‌های قبل از این 10 سال تا ولایت امام رضا (ع) است.

منوری با بیان اینکه در هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی بیش از 40 داور از استادان مجرب حوزه و دانشگاه به داوری خواهند پرداخت افزود: مهلت ارسال آثار تا 31 تیرماه 93 خواهد بود.

وی از برنامه‌های این جشنواره به انتشار فراخوان جشنواره و به‌روزرسانی وب سایت جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی، حضور دبیرخانه جشنواره و توزیع فراخوان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از بیش از 4 هزار ناشر داخلی، ارسال فراخوان جشنواره برای 72 رایزن فرهنگی در سراسر جهان و سفارت‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی اشاره کرد.

دبیر علمی هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با بیان اینکه معرفی 64 کتاب، هشت پایان‌نامه و 23 اثر شایسته که به عنوان آثار برتر به چاپ رسیده، از عملکردهای چهار دوره برگزاری این جشنواره است، گفت: در بین آثار رسیده آثار بزرگانی همچون آیت‌الله جوادی آملی، علامه مصطفوی، علامه محمدتقی جعفری و ... به چشم می‌خورد.

وی در ادامه افزود: آثار رسیده در چهار دوره گذشته به زبان‌های مختلف روسی، فرانسوی، آلمانی، عربی، تاجیکی، انگلیسی و غیره بوده و چهار نسخه خطی با موضوع امام رضا (ع) که به صورت الکترونیکی منتشر شده از عملکردهای دوره‌های گذشته است. 

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول