اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی:

نهمین همایش علمی پژوهشی جاده ولایت در سال 93 برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از برگزاری نهمین همایش علمی پژوهشی جاده ولایت در سال 93 خبر داد.

نهمین همایش علمی پژوهشی جاده ولایت در سال 93 برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف خانیکی گفت: این همایش به موضوع مسیر حرکت تاریخی امام علی‌بن موسی الرضا(ع) از مدینه به مرو، جغرافیای مسیر، نقش تمدن‌ساز امام و شکل‌گیری تمدن شیعی و در نهایت میراث فرهنگی و گردشگری و مسیر هجرت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه تاکنون برگزاری همایش علمی پژوهشی جاده ولایت نتایج سودمندی را به دنبال داشته افزود: با توجه به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال 93 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در نظر دارد این همایش علمی و پژوهشی را سال آینده با محورهای کاربردی مسیر جاده ولایت برگزار کند.

وی از محققان، هنرمندان و اندیشمندان دعوت کرد تا نتایج مطالعات، تحقیقات و طرح‌های موضوعی خود را پیرامون محورهای همایش و طبق برنامه زمان‌بندی شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

لباف در خصوص اهداف این همایش افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از جهت نظری و عملی، ساماندهی عمرانی جاده ولایت به ویژه در محدوده جغرافیای استان خراسان رضوی، مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی مسیر هجرت امام رضا (ع) به منظور بهره‌برداری زائران، شناسایی زوایای ناشناخته مسیر واقعی حرکت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، پیشنهاد و طرح نمادهایی مناسب با ملاحظات زمانی و مکانی برای نصب در مسیر جاده ولایت و بررسی و طراحی اقامتگاه‌های زائران پیاده در مسیر جاده ولایت مهم‌ترین اهداف این همایش هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تدوین طرح‌های کاربردی مسیر حرکت کاروان امام هشتم (ع) از نیشابور به مشهد مقدس با هدف خدمت‌رسانی به زائرین پیاده حرم، بررسی و تدوین طرح‌های مرمتی و بازپیرایی و احیای سازه‌های معماری واقع در مسیر حرکت کاروان حضرت رضا (ع) از نیشابور به مشهد، تدوین انواع طرح‌های قابل اجرای تاسیسات رفاهی زائران پیاده در راه‌های منتهی به مشهد مقدس، طراحی سازه‌های نمادین و نشانه‌های مذهبی به منظور نصب در تپه سلام‌های همجوار شهر مشهد مقدس از مهم‌ترین محورهای این همایش به شمار می‌رود.

وی در ادامه به شرایط ارسال مقاله اشاره کرد و افزود: مقاله‌ها باید در بر دارنده موضوعات محوری همایش و با طرح‌ها و کروکی‌های اولیه همراه باشد ضمن اینکه هر پژوهشگر می‌تواند بیش از یک مقاله به همایش ارسال کند.

وی مهلت ارسال چکیده مقالات را تا 10 مرداد و مهلت ارسال اصل مقالات را تا 20 مرداد ماه 93 اعلام کرد و گفت: نتایج نیز اول شهریور 93 اعلام می‌شود.

لباف درج نام و نام خانوادگی، تلفن همراه، ثابت، نشانی الکترونیکی و کامل پستی و کد پستی را در کلیه آثار الزامی دانست و تاکید کرد: پژوهشگران می توانند آثار خود را به نشانی jadeyevelayat@razavi-chto.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/2202/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول