اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کاله همچنان در خاموشی می‌جنگد/ بودجه تجهیز روشنایی سالن آمل در ساری ماند

پس از دیدار هفته یازدهم لیگ برتر والیبال بین کاله مازندران و شهرداری زاهدان که با قطعی برق در آمل روبه‌رو بود مسئولان قول دادند تا این مشکل برطرف شود ولی تامین اعتبار تجهیزات روشنایی هنوز محقق نشده است.

کاله همچنان در خاموشی می‌جنگد/ بودجه تجهیز روشنایی سالن آمل در ساری ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، با مرور اتفاقات ورزشی اوایل ماه جاری مشاهده می‌شود که یکی از این رویدادها در دیدار هفته یازدهم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور رخ داد.

دیدار کاله مقابل شهرداری زاهدان به میزبانی سالن ورزشی 2 هزار نفری پیامبر اعظم آمل که در آن نماینده مازندران با نتیجه 3 بر 2 در حالی سیستانی‌ها را از پیش رو برداشت که بار دیگر روز تاریکی در والیبال مازندران رقم خورد.

این دیدار در حالی با ادامه سریال قطعی برق در سال‌های گذشته تاکنون همراه بود که در آن بار دیگر کمبود زیرساخت‌های سالن ورزشی سرپوشیده پیامبر اعظم رخ‌نمایی کرده و این بار گریبان‌گیر دو تیم کاله و شهرداری زاهدان شد.

قطعی‌های برق در این بازی در «ست» چهارم با توجه به اینکه امتیاز (22 بر 21) به سود تیم زاهدانی پیش بود آغاز شده و دگر بار زمانی که کاله در امتیاز (17 بر 12) از حریف پیشی گرفت نیز تکرار شد.

این اتفاق با اعتراض شدید کادر فنی، بازیکنان و عوامل تیم والیبال شهرداری همراه بوده و حتی آنها قطعی برق را به عمد توصیف کردند ولی اصل ماجرا در کمبود زیرساخت‌های سالن، ناتوان بودن توان برق در تامین بار اضافی روشنایی خلاصه می‌شود.

در حالی که باید برای برگزاری یک دیدار والیبال نور سالن محل برگزاری بین یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 لوکس باشد ولی حتی نمی‌توان حداقل‌ها را در سالن ورزشی آمل مشاهده کرد.

پس از این اتفاق ناخوشایند مسئولان ورزشی استان، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و معاونانش برای جلوگیری از این روند در دیدارهای آینده وارد عمل شدند ولی به گمانم این حرکت مقطعی بود.

هرچند با اعلام یکی از معاونان اداره کل ورزش و جوانان مازندران مبنی بر تامین اعتبار تجهیز، تکمیل روشنایی و نور سالن پیامبر اعظم آمل و برآورد هزینه کارشناسان برق در این شهرستان، پس از گذشت حدود 20 روز از این مشکل، هنوز روند قبلی پابرجاست و هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

البته قطعی برق در هفته گذشته لیگ برتر حتی در پایتخت کشور نیز مشاهده شده و دیدار پیکان تهران و نوین کشاورز دقایقی با تاخیر برگزار شد.

باید بدانیم که کاله پیشانی ورزش مازندران در سطح کشور بوده و این استان را به یکی از قطب‌های ورزش والیبال مطرح کرده است پس توجه مسئولان ارشد استان به این باشگاه ورزشی امری طبیعی است.

البته این امر از توان مسئولان شهری خارج است و مسئولان استانی که به دنبال توسعه ورزش‌ قهرمانی در مازندران هستند نباید دو دوره قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا و حضور در بین برترین تیم‌های باشگاهی جهان توسط کاله را نادیده گرفته و مشکلات آن را برای شهرستان ببینند.

هر چند برای لیگ برتری شدن کاله مازندران و تداوم آن تلاش‌های زیادی شده ولی نباید به این دستاورد بزرگ به دلیل مسائل جزئی، کمبود زیرساخت‌ها و مهیا نبودن سالن ورزشی پیامبر اعظم که مشکل روشنایی آن با مبلغی ناچیز حل می‌شود، خدشه وارد شود.

البته اگر بار دیگر سریال خاموشی و قطعی برق در این سالن ورزشی ادامه یابد این بار فدراسیون والیبال با شدت بیشتری وارد عمل شده و تنها متضرر این مسئله باشگاه ورزشی کاله، هواداران و مردم هستند.

-----------------------------

گزارش از قربانعلی مسافر

-----------------------------

انتهای پیام/86012/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول