اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:

تونل قلاجه 4 شهرستان را به مرکز کشور متصل می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تونل قلاجه سبب اتصال حداقل چهار شهرستان به مرکز کشور می‌شود.

تونل قلاجه 4 شهرستان را به مرکز کشور متصل می‌کند

عبدالله بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این پروژه با وجود محدودیت‌های اعتباری با تلاش و جدیت و با سطح کیفی و کمی مطلوب در حال اجراست.

وی ادامه داد: تونل قلاجه باعث اتصال بیش از چهار شهرستان در استان‌های ایلام و کرمانشاه به مرکز کشور می‌شود.

بهادری اظهار داشت: این پروژه سبب اتصال مسیر شهرستان‌های ایوان، ایلام، مهران و چرداول در استان ایلام و گیلانغرب و سومار به مسیر اسلام آباد غرب و نهایتا مرکز کشور می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه با بهره‌برداری کامل از پروژه 12 کیلومتر از مسافت ایلام ـ کرمانشاه کاهش می‌یابد، گفت: بهره‌برداری از این پروژه همچنین ضمن حذف گردنه سخت‌گذر و پرحادثه، در دراز مدت نیز صرفه‌جویی در هزینه سوخت و نگهداری از گردنه سخت‌گذر و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی را به دنبال دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از تیرماه سال 90 با قرارداد اولیه 27 میلیارد ریال و مدت 30 ماه شروع شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام طول کل این پروژه را 3 هزار و 730 متر شامل 2 هزار و 500 متر تونل ذکر کرد و گفت: خوشبختانه حفاری تونل شامل یک هزار و 764 متر از طرف ایلام و 764 متر از طرف اسلام‌آباد غرب و بدون هیچ خطایی در اتصال به اتمام رسید.

بهادری تصریح کرد: سطح مقطع تونل 101 متر مربع است که 61 متر آن «هدینگ» و 40 متر آن «بنچ» است.

وی با اعلام اینکه «هدینگ» تونل به اتمام رسیده است، گفت: عملیات تخلیه 300 متر از یک‌هزار و 500 متر «بنچ» نیز انجام شده و اجرای مابقی آن نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در ادامه با ذکر اینکه حدود 510 متر از «هدینگ» تونل نیاز به «لاینینگ» دارد اعلام کرد: مقدمات اجرای «لاینینگ» نیز فراهم شده که در صورت تأمین اعتبار اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به طول تونل برای تهویه آن نیز از «جت‌فن» به تعداد 40 مورد استفاده خواهد شد.

بهادری در خصوص اعتبارات پروژه گفت: از مبلغ 270 میلیارد ریال قرارداد اولیه تاکنون پیمانکار صورت وضعیت 158 میلیارد ریال را ارائه کرده که 10 میلیارد آن پرداخت شده و حدود 60 میلیارد ریال آن نیز مطالبات دارد که ان‌شاءالله با مساعدت ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تأمین بخشی از اعتبار، مطالبات پیمانکار نیز پرداخت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تأکید کرد: با توجه به قولی که از پیمانکار پروژه گرفته شده است در صورت پرداخت نیمی از مطالبات، کار پروژه ادامه خواهد یافت و در این صورت پیش‌بینی می‌شود پروژه در نیمه نخست سال آینده به صورت رسمی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/2246/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول