اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی شهرداری اصفهان:

اصفهان به طرح فاخر مرکز همایش‌های بین‌المللی نیاز داشت

معاون عمرانی شهرداری اصفهان گفت: طرح احیای میدان امام علی(ع) و پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی دو پروژه‌های فرامنطقه‌ای و شاخص در کلانشهر اصفهان محسوب می‌شوند.

اصفهان به طرح فاخر مرکز همایش‌های بین‌المللی نیاز داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط‌ عمومی شهرداری اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد: معاونت عمران شهری اجرای پروژه‌های متعددی شامل طرح‌های درون منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای، ملی و شاخص را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه طرح احیای میدان امام علی(ع) و پروژه مرکز همایش‌های بین المللی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای هستند، افزود: پروژه اجلاس یکی از طرح‌های فاخر است که اصفهان به آن نیاز داشت تا برای برگزاری همایش‌ها در شهر اصفهان مکان مناسبی وجود داشته باشد.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به ویژگی‌های شهر اصفهان و نیاز این کلانشهر به مرکز همایش‌های بین المللی تصریح کرد: با توجه به مرکزیت اصفهان در کشور، همچنین جاذبه‌های تاریخی فرهنگی این کلانشهر، احداث چنین مرکزی در اصفهان اجتناب‌ناپذیر است.

قاری‌قرآن با تاکید بر اینکه ساخت یک مرکز برای برگزاری همایش‌های مختلف در شهر اصفهان هر سال به دلیل در اولویت قرار نگرفتن به تعویق افتاد، خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران منجر به اولویت قرار گرفتن این طرح شد و تاکنون بسیاری از اقدامات آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه پروژه سالن همایش‌های بین المللی اصفهان با ویژگی‌های خاص خود جزو افتخارات این شهر می‌شود، ادامه داد: این پروژه در سایت 50 هکتاری شهید کشوری در پنج فاز سالن اصلی، سالنهای چندمنظوره، ویلاهای اختصاصی، هتل پنج ستاره، ساختمان‌های خدماتی و اداری در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان احیای میدان امام علی(ع) را یک طرح فرامنطقه‌ای و شاخص معرفی کرد و ادامه داد: میدان امام علی(ع) 5.7 هکتار است اما چیزی که پیش‌بینی شده بود در مرحله اول 2.7 دهم هکتار بود که حدود سه هکتار آن مربوط به پشت میدان می‌شود و همچنین آثار تاریخی سبب شده تا میدان بزرگتر از آنچه هست، نشان داده شود.

قاری‌قرآن گفت: اصلی‌ترین ویژگی میدان امام علی(ع) مجاورت آن با مسجد جامع است که از قدیم دارای ارزش خاصی بوده و در اصل مرکز مسجد جامع است زیرا از قدمت بیشتری برخوردار است.

به گفته وی طبق سلسله نخستین گام در احیای این میدان بحث زیرگذرها بود، در فاز دوم میدان کنونی که شکل گرفت و فاز سوم و مرحله نهایی بحث جلوخان میدان است که قرار است به اجرا درآید.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان از تکمیل فاز دوم میدان سخن به میان آورد و یادآور شد: بخشی از آزادسازی‌ها انجام شده و بخشی از آن بحث‌های تجاری است که باید آزادسازی شود که در تلاش هستیم تا سال‌جاری آزادسازی‌ها انجام شود و سال آینده طرح را به نتیجه نهایی برسانیم.

انتهای پیام/63012/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول