اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت

280 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های خوزستان

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 281 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه فلزات گرانبها (طلا) توسط کارشناسان این اداره کل از سطح بازار استان انجام شده است.

280 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های خوزستان

علی رکابی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمون دریافتی 27 نمونه با استاندارد ملی مربوطه به شماره 2132 "مصنوعات تزئینی– عیارهای رسمی آلیاژ فلزات گرانبها" مطابقت داشته و 208 نمونه نیز مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناخته شده و دارای عیار کمتر از 750 بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب نمونه‌های مغایر با استاندارد، عیارشان از حد تعیین شده مقدار ناچیزی کم بوده است و در محدوده 745 تا 749 بوده‌اند که با توجه به تذکرات و پیگیری‌های انجام شده این موضوع در حال بررسی و رفع شدن است.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان افزود: همچنین در آبان ماه سال جاری 341.910 گرم طلا به دلیل عدم داشتن کد شناسایی تخریب و جهت انجام سایر مراحل قانونی به واحد حقوقی این اداره کل ارجاع شده‌اند.

وی ادامه داد: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب صورت می‌گیرد، استانداردسازی آن را جهت صیانت از حقوق مصرف کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

رکابی‌زاده همچنین عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع انگ‌گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در ایران بوده و آزمایشگاه این اداره کل نیز تنها آزمایشگاه عیارسنجی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران در استان خوزستان است.

رکابی‌زاده در انتها افزود: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی کارشناسان اداره کل استاندارد خوزستان از طریق نمونه‌برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانبها می‌پردازند تا از تقلبات در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری شده و حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.

انتهای پیام/72001/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول