اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند:

7 میدان شهر بیرجند بهسازی و زیباسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: بهسازی و زیباسازی هفت میدان جماران، سفیر امید، شهید ناصری، فلسطین، شهید سندروس و میدان قائم در دست اجرا است و به‌زودی طراحی جدید می‌شود.

7 میدان شهر بیرجند بهسازی و زیباسازی می‌شود

مجتبی انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سرانه فضای سبز شهرستان بیرجند 13.72 متر مربع است.

وی افزود: سیاست شهرداری در امر فضای سبز، افزایش کیفیت وضع موجود پارک‌ها، بلوارها و میادین شهری است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند ادامه داد: استفاده از طرح کاشت جدید، استفاده از گونه‌های گیاهی جدید در خصوص پرچین‌های سبز، استفاده از گونه‌هایی مانند پیراکانتا، برگ نو، گونه‌های درختچه‌ای مانند طاووسی، یاس، پالم(نخل زینتی)، گونه‌های کاتالپا مانند برگ بو (برگ‌های معطر)، ابریشم و از این قبیل در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری اضافه کرد: بعضی از گیاهان و گل‌های زینتی با اقلیم شهر بیرجند سازگار هستند و ما درصددیم تا برای استفاده از آن در شهر اقدام کنیم.

وی گفت: گونه‌های گیاهی مختلف و خاصی در بیرجند نیز وجود دارد که در این میان می‌توان به گونه‌های سورن برگی یا همیشه سبز شامل کاج تهران، کاج توپی، سرو شیرازی، سروناز، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، سرو طلایی، سرو خزنده و گونه‌های پهن‌برگ یا خزان‌پذیر شامل اقاقیا معمولی، اقاقیا پیوندی، و اکالیپتوس اشاره کرد.

افزایش کاشت گل به 30 نوع در بیرجند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان این‌که 30 نوع گونه گل قابل کاشت در بیرجند وجود دارد، افزود: در حال حاضر تنها 15 نوع گل کاشت می‌شود و هدف ما این است که آن را به 30 نوع گل افزایش دهیم.

انصاری یادآور شد: یکی دیگر از سیاست‌های شهرداری در امر فضای سبز شهری توسعه فضای سبز، توسعه پارک‌های محله‌ای و ایجاد پارک‌های جدید با رویکرد توزیع عادلانه فضای سبز در سطح شهر است.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی و زیباسازی تمامی تقاطع‌های سطح شهر با طراحی‌های جدید با طرح کاشت جدید به زودی در بیرجند اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند از بهسازی و زیباسازی هفت میدان سطح شهر بیرجند خبر داد و افزود: طراحی محوطه میدان‌های جماران، سفیر امید، شهید ناصری، فلسطین، شهید سندروس و میدان قائم در دست اجرا است و با گل‌کاری و گل‌آرایی طراحی جدید می‌شود.

احداث گلخانه 1600 متری تولید گل و گیاه شهرداری بیرجند

انصاری با اشاره به این‌که اصلاح ساختار تولید گل و گیاه یکی دیگر از سیاست‌های شهرداری بیرجند در امر زیباسازی محیط شهری است اذعان داشت: گلخانه‌ای با یک‌هزار و 600 متر مربع در نهالستان سازمان پارک‌ها و فضای سبز در حال احداث است.

وی با بیان این‌که با ساخت این گلخانه بستر فنی، تخصصی و کارشناسی شده در بحث تولید گل و گیاه فراهم می‌شود، ادامه داد: با احداث این گلخانه تا حدودی بخشی از نیازهای شهرداری‌های استان نیز تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند محدودیت منابع آبی را از جمله چالش‌های پیش روی شهرداری بیرجند دانست و گفت: این محدودیت منابع آبی سبب می‌شود که آبیاری فضای سبز را با دقت زیاد و فقط در مناطقی که نیاز است انجام دهیم.

ابیاری 87 درصد فضای سبز بیرجند توسط چاه

انصاری در ارتباط با آبیاری پارک‌ها و فضای سبز بیرجند تصریح کرد: در بیرجند شش حلقه چاه برای آبرسانی به فضای سبز وجود دارد که 87 درصد فضا توسط آب چاه آبیاری شده و 13 درصد باقیمانده از شبکه آب شرب است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در بیرجند از استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان بیرجند برای آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: از سال آینده این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/69017/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول