اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد اردبیل:

اردبیلی‌ها 11 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل گفت: مردم خیرخواه و نیک‌اندیش اردبیل در 9 ماهه امسال بیش از 11 میلیارد و 800 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند.

اردبیلی‌ها 11 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اردبیل، جلیل قدیمی در جلسه بررسی مشکلات مددجویان کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: در 9 ماهه‌ سال‌جاری مردم خیر و نیک‌اندیش شهرستان اردبیل بیش از 20 میلیارد و 911 میلیون ریال برای دستگیری از خانواده‌های تحت حمایت کمیته‌ امداد مساعدت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در طول این مدت مردم خیرخواه این شهرستان بیش از 11 میلیارد و 800 میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیشترین مساعدت شهروندان نیکوکار اردبیلی از صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شده است.

این مسئول با بیان اینکه مساعدت‌های خیرین در اسرع وقت به دست مستمندان و محرومان رسیده است، اضافه کرد: این مساعدت‌ها بابت کمک هزینه‌های درمانی، تحصیلی، معیشتی، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویی، تهیه‌ جهیزیه و... برای رفاه حال خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: این کمک‌های مردمی در قالب‌های مختلف از بابت زکات، فطریه، کفاره، اکرام ایتام نیازمند و... جمع‌آوری شده است.

پرداخت چهار میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی برای مددجویان

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل گفت: در 9 ماهه‌ سال‌جاری بیش از چهار میلیارد و 671 میلیون ریال حق بیمه‌ تأمین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی این نهاد مقدس پرداخت شده است.

قدیمی در ادامه سخنان خود افزود: مبلغ پرداختی به حساب بیمه‌ تأمین اجتماعی برای یک‌هزار و 645 خانوار تحت حمایت کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل واریز شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این نهاد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت است که به همین منظور با پرداخت حق بیمه‌های تأمین اجتماعی زمینه‌ بازنشستگی آنان جهت بهره‌مندی از مزایای آن فراهم می‌آید.

قدیمی با اشاره به اینکه افزون بر دو میلیارد و 508 میلیون ریال برای مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته‌ امداد پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: تعداد 651 نفر از مجریان طرح خودکفایی از بیمه‌ تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد 994 زن سرپرست خانوار نیز بیمه‌‌ تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: بابت حق بیمه‌ این تعداد از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت نیز بیش از دو میلیارد و 162 میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.

این مسئول با اعلام اینکه یکی از اهداف اصلی کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی خانواده‌‌های تحت پوشش است، بیان کرد: این نهاد مردمی به موجب آینده‌نگری برای خانواده‌های تحت حمایت با بهره‌مندی از بیمه‌های تأمین اجتماعی، درصدد است تا آتیه‌ای مطلوب را برای آنان رقم بزند.

قدیمی با اشاره به مزیت‌های بیمه برای خانوارهای تحت حمایت یادآور شد: بهره‌مندی از کاهش هزینه‌های درمانی و همچنین وجود سوابق بیمه‌ بازنشستگی از جمله مهمترین مزایای بیمه‌ تأمین اجتماعی است.

انتهای پیام/62001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول