اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستاوردهای سفر رئیس دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد به خراسان شمالی

امضای پیش‌نویس سند اجرای طرح‌های دفتر توسعه سازمان ملل متحد

رئیس دفتر توسعه ملل متحد سازمان ملل در ایران پس از سه روز حضور در استان خراسان شمالی، با پرواز بجنورد را به مقصد تهران ترک کرد.

امضای پیش‌نویس سند اجرای طرح‌های دفتر توسعه سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی در حاشیه بدرقه بالاسوبرامانیام مورالی به خبرنگار فارس اظهار کرد: طی مدت حضور این شخصیت در استان، نشست‌های دو جانبه‌ای با مدیران و تصمیم سازان عرصه اقتصادی و توسعه استان در بخش‌های دولتی و مردمی برگزار شد.

مرتضی خسروی با تاکید بر اینکه اهمیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این ملاقات‌ها برای مسئولان استان بیش از پیش آشکار شد، افزود: دید دکتر مورالی طی این ملاقات‌ها و بازدید از مراکز مختلف باز شده و بنا به گفته خود ایشان تصور نمی‌کردند که خراسان شمالی این قدر قابلیت و ظرفیت در زمینه‌های مختلف به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشد.

وی اجرای طرح‌های چهار جانبه دفتر توسعه سازمان ملل در استان را از دید مورالی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه چشم‌انداز نشست‌ها مثبت بوده و امیدواریم که سفر رئیس دفتر توسعه ملل متحد سازمان ملل در ایران مجدداً به استان انجام شود.

* امضای پیش‌نویس سند اجرای طرح‌های دفتر توسعه سازمان ملل متحد

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی ادامه داد: پیش‌نویس سندی که بایستی به منظور اجرای طرح‌ها در استان نهایی و به امضا برسد، بایستی به روئیت وزارت امور خارجه و دفتر توسعه سازمان ملل برسد.

وی اظهار کرد: بعد از انجام این مرحله اجرای طرح‌ها در استان وارد مرحله اجرایی شده که نیاز به همت مدیران مرتبط دستگاه‌ها به ویژه استانداری دارد.

خسروی همچنین با اشاره به اجرای طرح بانکداری سبز با مشارکت دفتر توسعه ملل متحد سازمان ملل در ایران در خراسان شمالی گفت: این استان از جمله استان‌های پایلوت در کشور بوده که این طرح را به اجرا در می‌آورد.

وی همچنین در تشریح نشست‌های مورالی با مدیران مجموعه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: در این راستا نشست‌هایی با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیر بانک کشاورزی و اعضای ستاد مردمی توسعه خراسان شمالی برگزار شد.

* بازدید مورالی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بجنورد

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی همچنین از بازدید رئیس دفتر توسعه ملل متحد سازمان ملل در ایران از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بجنورد خبر داد.

وی اظهار کرد: به همین منظور آیینه خانه مفخم، موزه باستان شناسی و مردم شناسی بجنورد، حسینیه جاجرمی‌ها و همچنین بوستان ملی بش قارداش بجنورد مورد بازدید مورالی قرار گرفت.

خسروی تصریح کرد: طی این بازدیدها این اماکن مورد توجه و علاقه رئیس دفتر توسعه ملل متحد سازمان ملل در ایران قرار گرفت.

وی ارائه شمائی از آثار تاریخی خراسان شمالی در قالب عکس به مورالی را برشمرد و گفت: اماکن تاریخی این استان بسیار مورد توجه مورالی قرار گرفته و مقرر شد تا در سفر آتی اماکنی چون کلیسای اسپاخو و برخی آثار تاریخی شهرستان مانه و سملقان مورد بازدید وی قرار بگیرد.

به گزارش فارس، رئیس اداره سازمان‌های تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه در ایران و چهار تن از کارشناسان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مورالی را در این سفر همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول