اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

تولید 175 هزار تن خرما و رطب در استان بوشهر

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید 175 هزار تن خرما و رطب در استان خبر داد.

تولید 175 هزار تن خرما و رطب در استان بوشهر

نوذر منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان بیشترین سطح زیر کشت انواع محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و تقریبا 70 درصد تولیدات کشاورزی استان متعلق به دشتستان است.

وی افزود: تلاش برای بهبود وضعیت معیشت کشاورزان در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسب و تاثیرگذاری در این حوزه انجام گرفته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به استعدادهای استان بوشهر در تولید خرما خاطرنشان کرد: استان بوشهر بیش از 6 میلیون و 150 هزار اصله نخل دارد که در 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گسترش یافته‌اند که بیش از 4 میلیون و 200 هزار اصله نخل در دشتستان واقع است.

منفرد از تولید 175 هزار تن خرما و رطب در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: امسال میزان تولید خرما در استان بوشهر نسبت به سال گذشته رشد محسوسی داشت و از 161 هزار تن در سال گذشته به 175 هزار تن در سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: در بحث کیفیت محصولات نیز اقدامات خوبی انجام شده و شاهد افزایش میزان صادرات خرما نیز توسط تولیدکنندگان استان و صنایع بسته‌بندی هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بر اساس آمار موجود در استان هم‌اکنون 33 واحد بسته‌بندی و فرآوری فعال خرما وجود دارد که 27 واحد بسته‌بندی و شش واحد مربوط به صنایع فرآوری است.

منفرد از اشتغال یک‌هزار و 600 نفر در صنایع بسته‌بندی خرما خبر داد و افزود: ظرفیت واحدهای بسته‌بندی خرما در استان بوشهر 45 هزار تن است که یک هزار و 680 نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: حمایت از تولیدکنندگان خرما و گسترش صنایع تبدیلی این محصول در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر در سال جاری قرار دارد.

انتهای پیام/2452/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول