اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

ذخیره 9 هزار تن کالای اساسی در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از ذخیره‌سازی یک‌هزار و 600 تن مرغ منجمد، 7 هزار تن برنج و 100 تن گوشت قرمز خبر داد.

ذخیره 9 هزار تن کالای اساسی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری پیش از ظهر امروز در دیدار با رؤسای اتحادیه‌ها و مجامع صنفی سنندج اظهار کرد: در حوزه بازار داخلی چند اقدام کلیدی را انجام داده‌ایم.

وی ساماندهی تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و مجامع صنفی را یکی از این موارد دانست و گفت: در این خصوص کردستان استانی بی‌نظیر در ایجاد هماهنگی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: کمیسیون نظارت ما در کشور رتبه نهم و بخش اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت رتبه پنجم را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه صدور جواز صنفی از حالت قدیمی خود خارج شده و به شکل الکترونیکی در آمده است می‌گوید: با استفاده از کارت در این راستا به سمت به‌روز کردن فعالیت بازارها حرکت می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه تنظیم بازار اگر درست مدیریت نشود پاشنه آشیل اقتصاد خواهد بود گفت: خوشبختانه به اندازه یک سال در کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ذخیره‌سازی انجام شده است.

اسراری افزود: یک‌هزار و 600 تن مرغ منجمد، 7 هزار تن برنج و 100 تن گوشت قرمز ذخیره‌سازی کرده‌ایم و مهمتر آنکه به این مقدار گوشت به صورت مداوم گوشت‌های وارداتی و تولید داخل اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان استان معین در تأمین گندم بین 10 استان دیگر به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه اتحادیه‌ها ما را در این راستا یاری می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه تنظیم بازار تنها وظیفه ما نیست، گفت: حلقه تولید داخلی باید در این رابطه مدنظر قرار گیرد و تمامی ظرفیت‌ها لازم است در اختیار متولیان تنظیم بازار باشد.

اسراری خواستار همگرایی بیشتر از سوی جهادکشاورزی استان شد و افزود: کردستان در زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با اتخاذ تدابیر مناسب رتبه نخست تنظیم بازار را در اختیار داشت.

وی با تأکید بر اینکه در کنترل بازار مؤلفه‌های زیادی دخیل هستند گفت: مهمترین موضوع در این راستا وجود بازرس به تعداد مورد نیاز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از وجود تنها 56 بازرس در کل استان خبر داد و گفت: در شهرستان سنندج، 22 بازرس با 22 هزار مأموریت حضور دارند که کار را برای بازرسی و کنترل و نظارت دشوار می‌کند.

اسراری خواستار اتخاذ تمهیداتی برای به خدمت گرفتن بازرسان دیگری از سوی سازمان شد و گفت: با این کار هم نظارت‌ها دقیق‌تر می‌شود و هم در زمینه اشتغالزایی گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های تعزیراتی باید در کنار ما باشند گفت: در جرائم بیش از 300 هزار تومان خود اتحادیه‌ها هم اعضای خود را بر اساس شناختی که از عضو دارند جریمه می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل بانک اصناف اظهار کرد: با راه‌اندازی این بانک خود اصناف به اعضای اتحادیه‌ها وام و تسهیلات پرداخت می‌کنند.

اسراری با بیان اینکه سال‌های متمادی بود که نحوه سیستم برق بازار موجب مشکلات شده و خطرات فراوانی ایجاد کرده بود، گفت: خوشبختانه به همت بازاریان و با مدیریت سازمان، بخش عظیمی از این مشکل با ایمن‌سازی شبکه برق‌رسانی در حال حل شدن است.

انتهای پیام/79012/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول