اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان اصفهان خبر داد

کشته‌ شدن 61 درصد موتورسواران به دلیل نداشتن کلاه‌ ایمنی

رئیس پلیس راهنمایی‌ رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از کلاه‌ ایمنی خطرات تصادف با موتور‌سیکلت را کاهش می‌دهد، نداشتن کلاه‌ ایمنی را دلیل اصلی کشته شدن 61.2 درصد از موتور‌سواران عنوان کرد.

کشته‌ شدن 61 درصد موتورسواران به دلیل نداشتن کلاه‌ ایمنی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، حسین غلامی اظهار کرد: تحقیقات گسترده پلیس و گزارشات پزشکی‌قانونی نشان می‌دهد که استفاده از کلاه‌ ایمنی به طور چشمگیری مرگ‌ و میر در بین موتورسواران را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با کمال تاسف طی نه ماه امسال سه‌ چهارم کشته‌های موتورسیکلت‌سوار زیر 40 سال سن داشته‌ که همگی فاقد کلاه‌ایمنی بوده‌‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس راهنمایی و ‌رانندگی و استفاده از گزارشات پزشکی‌قانونی 61.2 درصد موتورسیکلت‌سوار بر اثر ضربه به سر و شکستگی استخوان جمجمه و در نتیجه خونریزی مغزی جان خود را از دست دادند که اگر از کلاه‌ایمنی استفاده می‌کردند حداقل جان خود را از دست نمی‌دادند.

غلامی خاطرنشان کرد: هر کدام از موتورسواران چه به عنوان راکب و چه ترک‌‌نشین جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و حفاظت از سر و صورت که عضوهای حساس بدن انسان هستند، باید از کلاه‌ایمنی استفاده کنند.

وی ضمن توصیه به موتورسیکلت‌سواران نسبت به رعایت مقررات راهنمایی‌ و رانندگی افزود: رعایت فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی، رعایت حق‌تقدم عبور، توجه به فرمان چراغ راهنمایی‌ تقاطع،عدم تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی و پیاده‌روها و عدم حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز در معابر عمومی است که موتورسیکلت‌سواران باید رعایت کنند.

انتهای پیام/63012/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول