اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر:

وقف سرمایه اهل‌ بیت و بقاع متبرکه خانه آنان است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر گفت: وقف سرمایه اهل‌ بیت و بقاع متبرکه خانه آنها محسوب می‌شود لذا باید با آگاه‌سازی مردم تلاش کنیم این سنت حسنه در جامعه گسترش یابد.

وقف سرمایه اهل‌ بیت و بقاع متبرکه خانه آنان است

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: با توجه به این‌که مطالبه رهبری وجود 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور است، سازمان اوقاف و امور خیریه که در امر برگزاری مسابقات قرآنی پیشگام است متعهد شده در مدت 4 سال یک میلیون حافظ قرآن در سطح کشور تربیت کند.

وی با بیان اینکه بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تربیت سالانه 250 هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: در نخستین سال اجرای این طرح سهمیه اختصاص یافته به شهرستان کاشمر 3 هزار نفر بوده که با ثبت‌نام از متقاضیان کلاس‌های آموزشی آنها در مرکز تخصصی قرآن امامزاده سید حمزه (ع) در حال برگزاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر با تأکید بر اینکه نیکی کردن شرایط و صفاتی دارد، یادآور شد: ایمان به خدا، قیامت، ملائکه، قرآن، ائمه اطهار و انفاق کردن مال و ثروت از جمله این راه‌هاست.

وی با بیان اینکه در آیات و احادیث متعددی به اهمیت مسئله وقف، تکریم و خدمت به بقاع متبرکه اشاره شده است، افزود: نهایت ولایت‌مداری و عشق به اهل‌ بیت در اجرای این سنت نبوی است چرا که وقف سرمایه اهل‌ بیت و بقاع متبرکه خانه اهل‌ بیت محسوب می‌شود لذا باید با آگاه‌سازی مردم تلاش کنیم این سنت حسنه در جامعه توسعه و گسترش یابد.

تدینی با بیان اینکه اداره اوقاف کاشمر جزو ضعیف‌ترین ادارات شهرستان است و این امر به دلیل عدم سرمایه‌گذاری است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این پس حدود نیمی از عواید موقوفات را به امر سرمایه‌گذاری اختصاص خواهیم داد تا از این طریق موقوفات را برای نسل‌های آینده تضمین کنیم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول