اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ضرغام در گفت‌وگو با فارس:

پرورش استعدادهای برتر در دارالقرآن ادامه دارد/ مرحله دوم بهمن ۹۲

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه آزمون حفظ استعدادهای درخشان قرآنی از ۱۷ تا ۲۵ دی‌‌ماه برگزار می‌شود از تدارک دومین مرحله اردوی آمادگی این افراد در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

پرورش استعدادهای برتر در دارالقرآن ادامه دارد/ مرحله دوم بهمن ۹۲

محمد ضرغام مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس اظهار داشت:  نخستین دوره استعدادهای درخشان قرآنی با هدف تربیت قرآنی نوجوانان 12 تا 18 سال استان‌های مختلف کشور از 26 تا 29 شهریور ماه به همت سازمان دارالقرآن برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول دوره استعدادهای درخشان قرآنی، 100 نفر از نوجوانان مستعد قرآنی تحت آموزش‌های مقدماتی قرار گرفتند، افزود: پس از پایان این مرحله، 14 مهرماه برای پیگیری تکالیف داده شده به نوجوانان شرکت‌کننده در این دوره ابلاغیه‌ای به استان‌های مختلف کشور فرستاده شد، همچنین سازمان دارالقرآن افرادی را برای بررسی روند فعالیت‌های قرآنی نوجوانان انتخاب کرد تا از این طریق آن‌ها به آموزش‌ها و تکالیف خود پایبند باشند.

آزمون حفظ استعدادهای درخشان قرآنی به صورت تلفنی برگزار می‌شود

ضرغام، هدف از ارائه تکالیف و برگزاری آزمون‌های مختلف را کسب آمادگی‌های لازم برای شرکت در دومین مرحله اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی عنوان کرد و گفت: 21 آذرماه با برگزاری نخستین آزمون، استعداد نوجوانان در تجوید و مفاهیم سطح یک قرآن مورد ارزیابی قرار گرفت که با توجه به اهمیت ارتقای توانمندی‌های این افراد در حفظ قرآن کریم نیز، 17 تا 25 دی‌ماه آزمون حفظ سوره‌های تعیین شده برگزار می‌شود.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه آزمون حفظ استعدادهای درخشان قرآنی از نیم جزء از قرآن به دلخواه افراد یا سوره‌های «لقمان، حجرات، جمعه و صف» گرفته می‌شود، تصریح کرد: برای سهولت بیشتر، آزمون حفظ استعدادهای درخشان قرآنی به صورت تلفنی گرفته می‌شود و نوجوانان باید محفوظات خود را به صورت تلفنی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه برای هر کدام از نوجوانان پرونده‌ای در سازمان دارالقرآن تشکیل شده است، اظهار داشت: در دومین دوره اردوی استعدادهای درخشان قرآنی که از 22 تا 25 بهمن‌ماه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، به قرآن‌آموزان کارنامه‌ای می‌دهیم تا آن‌ها با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوند و در رفع نقاط ضعف و ارتقای توانمندی‌های خود تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول