اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان اعلام کرد

جدال کارگران معادن زغال‌سنگ کوهبنان با برف

فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به اینکه اکثر مردم کوهبنان در معادن زغال‌سنگ مشغول کار هستند و تمام این معادن در مناطق کوهستانی و برف‌گیر واقع شده، رفت و آمد در این مناطق با مشکل جدی مواجه شده است.

جدال کارگران معادن زغال‌سنگ کوهبنان با برف

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی صبح امروز در این شهرستان اظهار داشت: از نخستین لحظات آغاز برف در روز گذشته تمام مسئولان ادارات به همراه تجهیزات و امکانات موتوری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و ضمن تقسیم کار در گروه‌های چند نفره راهی مناطق کوهستانی شدند.

وی بیان داشت: بعد از 15 سال مردم کوهبنان شاهد بارش برف آن هم با شدت زیاد بودند و به شکرانه این نعمت با حضور در مساجد و تکایا سجده شکر به جای آوردند، زیرا طی سال‌های گذشته به دلیل خشکیدن بسیاری از قنوات و چشمه‌ها کشاورزی کوهبنان با رکود جدی مواجه شده بود و در آستانه ورشکستگی قرار داشت.

متقی تصریح کرد: شدت برف به حدی بود که موجب شگفتی و سردرگمی مردم شده بود و خود این عاملی برای مسدود شدن تمام راه‌های ارتباطی شهرستان و موجب شد بسیاری از مسافرانی که در مسیر کوهبنان به زرند و کوهبنان به بافق تردد می‌کردند، دچار مشکل شوند.

وی یادآور شد: بارش شدید برف گرچه زمینه خوشحالی بسیاری از کشاورزان را در پی داشت، اما خسارات فراوان و جبران‌ناپذیری نیز به لوله‌های انتقال آب کشاورزی، باغ‌های بادام و مزارع زعفران کاری وارد کرد که کارشناسان جهاد کشاورزی خسارات وارده را برآورد می‌کنند.

فرماندار کوهبنان تأکید کرد: با توجه به اینکه اکثر مردم کوهبنان در معادن زغال‌سنگ مشغول به کار و فعالیت هستند و تمام این معادن در مناطق کوهستانی، برف‌گیر و سردسیر واقع شده، رفت و آمد در این مناطق با مشکل جدی مواجه شده است.

متقی گفت: گرچه نیروهای راهداری از نخستین لحظات بارش برف، کار برف‌روبی و نمک‌پاشی در راه‌های ارتباطی را انجام می‌دهند، اما تا این لحظه بسیاری از مسیرهای ارتباطی شهرستان به مرکز استان و شهرستان‌های دیگر مسدود است و فقط رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند به صورت یک‌طرفه از مسیر کوهبنان به کرمان و شهرستان زرند تردد کنند.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول