اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی فریدونکنار خبر داد

وجود 800 اثر تاریخی شناسایی شده در مازندران

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار از وجود 800 اثر تاریخی شناسایی شده در این استان خبر داد.

وجود 800 اثر تاریخی شناسایی شده در مازندران

غلامرضا چشمه‌نور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار، غارها، آبشارها، رودخانه‌ها، چشمه‌های آب متعدد سرد و گرم معدنی، چشمه‌ها و تالاب‌ها به ویژه شبه جزیره میانکاله در بهشهر را از مهمترین جاذبه‌های گردشگری مازندران برشمرد.

وی افزود: بیش از 800 آثار تاریخی شناسایی شده مثل مجموعه تاریخی مقبره میر بزرگ آمل، برج لاجیم سوادکوه، برج رسکت ساری، مجموعه تاریخی فرح‌آباد ساری و عباس‌آباد بهشهر، قلعه پولاد بلده نور و کندلوس نوشهر نیز باید در همین لیست قرار گیرد.

به گفته مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار، 12 میلیون گردشگر داخلی و ده‌ها هزار توریست خارجی هر ساله به منظور گذراندن اوقات فراغت از این استان دیدن می‌کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار همچنین 15 جاذبه‌ گردشگری این شهرستان را معرفی کرد که ساحل ماسه‌ای با امتداد بیش از 10 کیلومتری را در صدر این فهرست قرار دارد.

چشمه‌نور ادامه داد: زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری در ایران تنها زیستگاهی در جهان است که جزو چهار زیستگاه درنای سیبری محسوب می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار همچنین دامگاه پرندگان روستاهای ازباران و سوته را نیز به این لیست اضافه کرد.

وی با اشاره به شهرستان فریدونکنار گفت: زمان ساخت پل تاریخی فریدونکنار به سال‌های حکومت رضاشاه توسط مهندسین آلمانی برمی‌گردد که شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

چشمه‌نور در ادامه از بازار بزرگ ماهی‌فروشان، بازار فصلی پرندگان وحشی و باغ پرندگان جنب پلاژ شهرداری و روبروی استخر صدف نام برد.

به گفته مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریدونکنار، پارک جنگلی روستای جزین، پارک ساحلی لاله و ساختمان قدیمی شهرداری و ساختمان فعلی شورای اسلامی شهر نیز در این لیست قرار دارند.

وی از سقاخانه تاریخی روستاهای شهرستان فربیدونکنار در کریم کلا، نوایی‌محله، جزین، شرمه‌کلا و کاردگرمحله نام برد و تصریح کرد: بازار هفتگی شنبه بازار، امامزاده سید محمد(ع)، امامزاده قاسم کاردگر محله، پارک جزیره و حمام تاریخی روستای سوته را نیز می‌توان در این لیست قرار داد.

انتهای پیام/86022/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول