اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اهالی فوتبال نوشهر در گفت‌وگو با فارس عنوان کردند

فوتبال مازندران مدیون زنده‌یاد افشاریان

زنده‌یاد افشاریان بدون چشمداشت برای فوتبال زحمت کشید و حتی از جیب خودش برای بازیکنان هزینه می‌کرد و دلسوز واقعی فوتبال بود.

فوتبال مازندران مدیون زنده‌یاد افشاریان

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، جمعی از اهالی فوتبال شهرستان نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ویژگی‌های فنی و اخلاقی زنده‌یاد اسماعیل افشاریان سرمربی فقید ایرسوتر و شموشک نوشهر سخن به میان آورند.

 یکی از پیشکسوتان فوتبال مازندران و نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر گفت: وی یکی از بهترین مربیان کشورمان بودند که از نظر فنی بسیار با تجربه و از بزرگان فوتبال کشور بودند.

 «‌محمدرضا عبدی‌» افزود: تمام وجودش را وقف فوتبال کرد و همواره دغدغه فوتبال داشت و همیشه از اینکه نوشهر با وجود تمام استعدادها و پیشینه درخشانی که در فوتبال دارد از داشتن یک تیم فوتبال قوی در سطح اول کشور محروم است بسیار ناراحت بود.

 دروزاه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز در این‌باره گفت: افشاریان از مربیان بسیار زحمتکش در فوتبال بود و از نظر فنی نیز یکی از بهترین‌ها در دنیای فوتبال بود و فوتبال را به خوبی می‌فهمید.

 «سید پیمان حسینی لرگانی» اظهار داشت: من شش ماه زیر نظر این مربی تمرین کردم و زحمات زیادی برای من کشید. 

وی بیان کرد: زنده‌یاد افشاریان ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان چه در تمرینات و چه در زمان مسابقات داشت و همیشه با دلسوزی به فوتبال نوشهر نگاه می‌کرد.

 دروزاه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران ابراز کرد: هر چه از مهربانی‌ها، دلسوزی‌ها و ویژگی‌های فنی و اخلاقی اسماعیل افشاریان گفته شود کم است و او همیشه در یادها می‌ماند. 

برترین مربی استان مازندران در سال 91 نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر با بیان اینکه زنده‌یاد افشاریان به مدت دو سال مربی من بود، گفت: وی یکی از مربیان بسیار پرتلاش و زحمتکش فوتبال بود و عاشقانه برای فوتبال نوشهر و مازندران کار کرد و زحمت کشید.

 «بهمن رضوانی» اظهار داشت: یکی از شگردهای خاص این مربی فقید این بود که در بین دو نیمه مسابقه فوتبال به گونه‌ای با بازیکنان در رختکن حرف می‌زد که بازیکنان سرشار از انگیزه و روحیه بالایی می‌شدند و با دو برابر توان خود و به عشق اسماعیل افشاریان فوتبال بازی می‌کردند.

 وی تصریح کرد: افشاریان شناسنامه فوتبال نوشهر بود و باید تا زمانی که این بزرگان فوتبال در قید حیات هستند به آنها بیشتر بها داد و همواره قدر دان تلاش‌ها و زحمات آنها بود.

 یکی از بازیکنان اسبق شموشک نوشهر نیز به خبرنگار فارس گفت: زنده‌یاد اسماعیل افشاریان یکی از بزرگ‌ترین مربیان کشور بود که در زمینه استعدادیابی بسیار فوق‌العاده بود.

 «مهدی ایوبی» عنوان کرد: این مربی ارزشمند شموشک و ایرسوتر نوشهر فردی قائم به نظم بود و در تیم‌هایی که او مربیگری می کرد بازیکن سالاری نبود و برای بازیکنانش بسیار دلسوز و همیشه با بازیکنانش خوش رفتار بود.

 وی ابراز کرد: این مربی بازیکنان بزرگی را به جامعه فوتبال کشور تحویل داد و از مربیان بازیکن‌ساز در فوتبال بود.

یکی دیگر از بازیکنان شموشک نوشهر که زیر نظر سرمربی فقید شموشک نوشهر فوتبال بازی کرد به فارس گفت: این مربی در فوتبال هیچ ادعایی نداشت و دنبال ارث و میراثی در فوتبال نبود.

 «محسن جلالی» گفت: مربی بسیار خوش اخلاق و مهربانی بود و با بازیکنان پدرانه رفتار می‌کرد و باید گفت که پدر فوتبال نوشهر درگذشت.

 وی تصریح کرد: زنده یاد افشاریان باعث شد تا امسال من و چند نفر دیگر از فوتبالیست‌ها که به دلیل برخی مشکلات فوتبال را کنار گذاشته بودیم، به فوتبال بازگردیم.

«وحید خواجوی» دیگر فوتبالیستی که در مکتب این مربی فقید فوتبال بازی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: آدم واقعا زحمتکشی بود و اصلا اهل باند بازی در فوتبال نبود و همواره با بازیکنان بسیار مهربان رفتار می‌کرد.

 وی افزود: زنده‌یاد افشاریان بدون چشم‌داشت برای فوتبال زحمت کشید و حتی از جیب خودش برای بازیکنان هزینه می‌کرد و دلسوز واقعی فوتبال بود.

به گزارش فارس، اسماعیل افشاریان شامگاه 15 دی ماه در حالی که در تهران به سر می‌برد بر اثر عارضه قلبی درگذشت و جامعه فوتبال مازندران عزادار شد.

انتهای پیام‌/86019/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول