اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل خواستار شد

جلوگیری از رکود فعالیت‌های فرهنگی در اماکن متبرکه مازندران

امام جمعه بابل خواستار جلوگیری از رکود فعالیت‌های فرهنگی در اماکن متبرکه و امامزاده‌های مازندران شد.

جلوگیری از رکود فعالیت‌های فرهنگی در اماکن متبرکه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت الاسلام حسن روحانی در همایش «همه واقف باشیم» در امامزادگان هادی و مهدی(ع) تاج‌الدوله اظهار داشت: متولیان خدمتگزاران فرزندان ائمه اطهار بوده و این افتخار و شرافت به انسان‌های خاص عنایت می‌شود.

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها فرصتی مناسب برای تقدیر از انسان‌های شایسته‌ای است که بدون چشم‌داشت به کار فرهنگی مشغول هستند.

امام جمعه بابل درک جایگاه خدمتگزاری به ائمه را مهم‌ترین اصل برای متولیان برشمرد و گفت: باید ارزش این جایگاه در جامعه احیا شود.

وی با بیان اینکه در گذشته بارگاه امامزادگان در مناطقی قرار داشت که از فضای مناسبی برخوردار نبود، افزود: با همت متولیان و دستگاه‌های متولی امر این اماکن بازسازی و دارای ضریح شایسته شود و مهمان‌سراهایی مناسب برای سکونت زائران ایجاد شود.

روحانی ادامه داد: با ایجاد مکان‌های مناسب در اماکن متبرکه فرصتی برای همه فراهم شود تا به جای گذراندن وقت در مکان‌های آلوده به دامن این امامزاده‌ها پناه آورند.

این مسئول اذعان داشت: خداوند در آیات خود خانه رسول اکرم (ص) و فرزندان ایشان را محل نور و عزت قرار داد تا قلوب مردم را تسخیر کنند و توجه مردم به این اماکن جذب شود.

روحانی خطاب به متولیان امامزادگان متذکر شد: ضروری است سوره نور و ترجمه آن را بر لوحی نوشته و در مکان امامزادگان نصب شود تا مردم بدانند این اماکن متبرکه حلقه وصل با پیامبر و فرزندانشان است.

وی تاکید کرد: متولیان اجازه ندهند هرگز این اماکن متبرکه از زائران خالی و اقدامات فرهنگی در آن راکد بماند.

وی با تاکید بر باشکوه برگزار کردن مراسم عزای ائمه در اماکن متبرکه گفت: نباید این امامزادگان تنها محل جمع‌آوری نذورات باشد بلکه با تلاش متولیان این مجموعه مردمی که برای زیارت در این بارگاه‌ها حاضر می‌شوند به ایمان، دین و معرفت آنها اضافه شود و زمانی که از اماکن متبرکه خارج می‌شوند، میل به گناه و آلودگی در  آنها کم شود.

انتهای پیام/86009/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول