اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

بروکراسی اداری مانع مقاوم‌سازی 3 هزار مسکن مددجویی در کردستان شده است

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: سیاست‌ها و موانع دست و پاگیر برخی از بانک‌ها مانع اصلی مقاوم‌سازی 3 هزار واحد مسکن مددجویان روستایی زیرپوشش این نهاد در استان شده است.

بروکراسی اداری مانع مقاوم‌سازی 3 هزار مسکن مددجویی در کردستان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد شامگاه امروز در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان در سنندج اظهار کرد: بیش از 60 درصد از جامعه هدف کمیته امداد در استان کردستان ساکن روستا هستند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، تعامل دستگاه‌های متولی در حوزه خدمات روستایی و استفاده از ظرفیت همدیگر موجب هم‌پوشانی ضعف‌ها و در نهایت ارائه خدمات هرچه بهتر به روستاییان می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کمیته امداد که همواره مورد غفلت قرار گرفته است، نقش این نهاد به عنوان یکی از دستگاه‌های توانمند در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان بیان کرد: خیلی از مسائلی که امروزه مانع از مهاجرت روستاییان به سمت شهرها می‌شود امتیازاتی است که از سوی این نهاد برای جامعه مددجویی روستایی صورت می‌گیرد.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: از آنجایی که اشتغالزایی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به کمیته امداد واگذار شده است، نیاز به تعامل بیش از پیش با دستگاه‌های مرتبط برای تحقق برنامه‌ها در این حوزه هستیم.

وی افزود: با توجه به پراکندگی و مشکلاتی که در روستاهای این استان وجود دارد نیاز به ارائه خدمات بیشتر در روستاهای محروم بیش از هر جایی احساس می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 60 درصد از جمعیت زیرپوشش روستایی این نهاد نیازمند حمایت برای مقاوم‌سازی سرپناه خود هستند و این مهم کارها و اقدامات بیشتری را می‌طلبد.

موسی‌نژاد افزود: بهسازی و مقاوم‌سازی 10 هزار واحد مسکن مددجویی در روستاهای استان از سوی دولت تعهد شده بود که متاسفانه تاکنون تنها 7 هزار واحد از این تعداد انجام شده است.

وی تصریح کرد: عدم همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات بزرگ‌ترین مانع برای کمیته امداد در راستای تحقق این مهم به ویژه طی دو سال اخیر بوده است.

به گفته وی، کمیته امداد کردستان در سال‌های 85 و 86 در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سطح کشور جزو استان‌های برتر شد و این در حالی است که امسال تنها 300 مددجوی زیرپوشش این نهاد موفق به دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: در سال 87 کمیته امداد بیش از 4 هزار مسکن روستایی را در استان مقاوم‌سازی کرد اما امسال این آمار با کاهش چند برابری مواجه شد و دلیل آن هم عدم مشارکت بانک‌هاست.

موسی‌نژاد اضافه کرد: با وجود متعهد شدن دولت در زمینه بازپرداخت اقساط وام‌های تسهیلات مقاوم‌سازی در صورت عدم بازپرداخت آن از سوی مددجویان نیازمند و محروم، بانک‌ها حاضر به همکاری در این خصوص نیستند.

وی در پایان افزود: برخی از مددجویان به دلیل سخت‌گیری و پیگیری‌های قضایی بانک‌ها در زندان به سر می‌برند و اینگونه برخوردها موجب شده است، افرادی هم که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، در بازپرداخت اقساط مقاومت نمایند.

انتهای پیام/79002/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول