اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

3 هزار مددجوی اردبیلی خودکفا شدند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ایجاد فرصت‌های اشتغال بیش از 3 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان اردبیل به مرحله خودکفایی رسیدند.

3 هزار مددجوی اردبیلی خودکفا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در نشست شورای اشتغال شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یکی از بازوان توانمند در ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار سعی کرده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال استفاده کند به طوری‌که در این ارتباط تاکنون تسهیلات متنوعی به متقاضیان پرداخت شده تا به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ما در ایجاد فرصت‌های اشتغال در این نهاد با کمترین انحراف و خطا روبه‌رو بودیم و بیشترین طرح‌ها به ثمر نشسته و فعالیت‌های سازنده در این زمینه با هدف ایجاد اشتغال پایدار انجام شده است.

زلالی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از سال 84 که طرح‌های خودکفایی در مجموعه کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته تاکنون در این استان بیش از 31 هزار و 500 مددجو از پوشش حمایتی مستمر کمیته امداد خارج شده و با رسیدن به نقطه خودکفایی توانسته‌اند درآمد مناسب کسب و اشتغال پایداری را برای خود و برخی از اعضای خانواده به وجود آورند.

این مسئول با رد شایعاتی مبنی بر توقف همیشگی طرح‌های اشتغالزا از محل مشاغل خانگی اضافه کرد: چنین چیزی صحت ندارد بلکه معتقدیم توسعه مشاغل خانگی باید در دستور کار باشد و حتی شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بتوانند از این تسهیلات به نحوه مطلوب استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با همکاری بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر پرداختی تسهیلات مشاغل خانگی را رصد می‌کنیم به طوری‌که تاکنون بیش از 80 درصد این طرح‌ها به ثمر نشسته و بخش عمده‌ای از آنها نیز در مسیری که تعریف و تعیین شده بود، هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان توانمندسازی خانواده‌های نیازمند را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این نهاد حمایتی برشمرد و یادآور شد: کمیته امداد با جدیت تمام این امر را مورد توجه و دقت نظر قرار داده تا بتواند در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات مورد نیاز را پرداخت کند.

زلالی ادامه داد: با توجه به اینکه مشگین‌شهر جزو مناطق اولویت‌دار در پرداخت این تسهیلات و دارای بیشترین پوشش مددجویی در استان اردبیل است پرداخت تسهیلات در شهرهای زیر 25 هزار نفر مشگین‌شهر در اولویت جدی است.

انتهای پیام/62006/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول