اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

510 مددجوی کارآفرین در پلدختر خودکفا می‌شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی پلدختر گفت: 510 مددجوی کارآفرین کمیته امداد این شهرستان تا پایان سال‌جاری خودکفا و از زیر پوشش این نهاد خارج می‌شوند.

510 مددجوی کارآفرین در پلدختر خودکفا می‌شوند

علی ‌میرزاخدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر از پرداخت 11 میلیارد و 970 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان در 6 ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از این میزان تسهیلات، 5 میلیارد و 450 میلیون ریال مربوط به توان‌افزایی و 6 میلیارد و 520 ‌میلیون ریال مربوط به اشتغالزایی است.

وی افزود: در این مدت 109 طرح توان‌افزایی و 57 طرح اشتغالزایی در بخش‌های مختلف برای مددجویان زیر پوشش در شهرستان پلدختر اجرا شده است.

‌میرزاخدایی ادامه داد: افزون بر تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی تسهیلات ویژه توسعه کشاورزی به مددجویان کمیته امداد شهرستان اعطا شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان پلدختر گفت: این تسهیلات برای اجرای طرح‌های خودکفایی و خوداشتغالی، مشاغل خانگی و توان‌افزایی و کارانگیزی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان ارائه شد.

‌میرزاخدایی اضافه کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، دامپروری، گوسفندداری، گاوداری، زنبورداری، کسب، فنی، خیاطی، آرایشگری و قالیبافی و بر اساس نیاز شهرستان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی توانمندسازی آنان است.

‌میرزاخدایی با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی امداد بر اساس توانایی‌های مددجویان و استعدادهای آنها اجرایی می‌شود، گفت: در این مدت پایش کامل طرح‌های خودکفایی به صورت ماهانه در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است و نتیجه کنترل و نظارت طرح‌های خودکفایی موجب تداوم اجرای طرح‌ها می‌شود.

وی در ادامه به رشته‌های شغلی که طرح‌های اشتغالزایی در قالب آنها اجرا می‌شود، اشاره کرد و گفت: طرح‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی و ... از زمینه‌های شغلی است که در قالب آن طرح‌های اشتغال اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان پلدختر گفت: با راه‌اندازی 166 طرح زمینه اشتغال به کار 166 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: وام‌های اشتغالزایی در قالب قرض‌الحسنه امدادی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی به مجریان این طرح‌ها در شهرستان پلدختر پرداخت می‌شود.

‌میرزاخدایی افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغالزایی به افراد دارای شرایط این شهرستان محدودیت‌هایی از قبیل عدم اعتبار کافی جهت متقاضیان و سخت‌گیری برخی بانک‌ها و ضامن‌‌گیری‌ها وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: نیمه دوم امسال نیز با همکاری نهادهای مرتبط به وی‍ژه بانک‌های عامل پلدختر حرکت در مسیر اشتغالزایی محرومان و نیازمندان زیر پوشش این شهرستان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

‌میرزاخدایی ارائه تسهیلات و طرح‌های اشتغالزایی را از برنامه‌های مهم این نهاد دانست که نقش مهمی در خودکفایی مددجویان دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان پلدختر گفت: 510 مددجوی کارآفرین کمیته امداد این شهرستان تا پایان سال‌جاری خودکفا و از زیر پوشش این نهاد خارج می‌شوند.

انتهای پیام/2304/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول