اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان اعلام کرد

خسارت 600 میلیون ریالی سرما به مزارع‌ زعفران کوهبنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: طبق برآورد انجام گرفته توسط کارشناسان ‌حدود‌ 600 میلیون ریال به مزارع زیرکشت زعفران کوهبنان خسارت وارد شده است‌.

خسارت 600 میلیون ریالی سرما به مزارع‌ زعفران کوهبنان

‌مهدی مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان بر پایه کشاورزی است و هر سال که نزول رحمت الهی بیشتر باشد و خسارات کمتری به محصولات کشاورزی از طریق سرما و آفات وارد شود، درآمد این قشر زحمت‌کش بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی زمینه‌ کاهش سطح سفره‌های زیر‌زمینی فراهم شد و در نتیجه بسیاری از قنات‌ها و چشمه‌ها کم آب یا خشک شدند و درآمد کشاورزان به حداقل رسید و بسیاری از آنان به کار دیگر مشغول شده‌اند‌.

مسعودی تصریح کرد: به دلیل سردی و کاهش شدید دمای هوا طی چند روز گذشته شاهد یخ زدگی بیش از اندازه و ترکیدگی بسیاری از لوله‌های انتقال آب کشاورزی در مناطق کوهستانی و روستاها بودیم‌.

این مقام مسئول ابراز داشت: سرمای شدید طی چند روز گذشته به ویژه در 24 ساعت گذشته به 12 هکتار از اراضی ‌زیر‌کشت بادام و همچنین چهار هکتار از مزارع ‌زعفران کاری شهرستان ‌خسارت جدی وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان گفت: با توجه به اینکه بیشترین زعفران روستاهای شرقی کوهبنان در روستاهای ‌زعفرانیه و پشتکوئیه قرار دارد، حدود هشت کیلومتر از لوله‌های انتقال آب کشاورزی این مناطق دچار خسارت شدند.

وی اذعان داشت: اگر چه در سیل سال جاری خسارت جدی به لوله‌های انتقال آب این روستاها به زمین‌های کشاورزی وارد کرده بود و با تلاش فراوان تعدادی از آنها بازسازی شدند، اما امروز شاهد خسارت دوباره به کشاورزان این منطقه هستیم‌.

مسعودی افزود: با توجه به فصل آبیاری زمین‌های تحت کشت زعفران در صورت ‌عدم ‌تعمیر و اقدام به موقع این محصولات دچار خسارت جبران‌ناپذیر می‌شوند و کما اینکه هم‌اکنون نیز با برآورد انجام گرفته توسط کارشناسان ‌حدود‌ 600 میلیون ریال به این محصولات زیان وارد شده است‌.

این مدیر بیان داشت: با توجه به برآورد خسارات 10 میلیارد ریالی توسط کارشناسان این بخش ناشی از سیل سال جاری در این شهرستان‌، مسئولان استان تنها 70 میلیون ریال برای جبران خسارات وارده در نظر گرفته‌اند که این ‌مبلغ نیز تا‌کنون وصول نشده است.

انتهای پیام/80012/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول