اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت قروه خبر داد

شناسایی 10 نانوایی متخلف در قالب طرح نظارتی ویژه گندم و آرد

سرپرست صنعت، معدن و تجارت قروه گفت: 10 نانوایی متخلف در قالب طرح نظارتی ویژه گندم و آرد در این شهرستان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

شناسایی 10 نانوایی متخلف در قالب طرح نظارتی ویژه گندم و آرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، علی منتشلو در نشست شورای آرد و نان قروه که ظهر امروز در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح که از اول آبان ماه اجرایی شده است، 69 واحد نانوایی، در قالب 15 گشت مشترک مورد بازرسی قرار گرفت که 10 واحد متخلف شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند.

وی مهم‌ترین تخلفات این واحدها را کم‌فروشی و عدم رعایت ساعت کاری اعلام کرد و گفت: بنا بر اعلام مسئولان تعزیرات حکومتی، ماده قانونی برای برخورد با متخلفان عدم رعایت ساعت کاری وجود ندارد که این موارد به تجدیدنظر استان ارسال شده است.

منتشلو از کاهش 100 تنی سهمیه گندم کارخانه آرد این شهرستان خبر داد و گفت: این کاهش سهمیه در راستای درجه‌بندی کارخانجات تولید آرد صورت گرفته است.

به گفته منتشلو، در حال حاضر آرد مورد نیاز شهروندان، علاوه بر این کارخانه، توسط کارخانجات آرد دیواندره و کامیاران تامین می‌شود.

وی با اشاره انباشت تقاضا در اتحادیه خبازان گفت: شرایط جدیدی برای واگذاری جواز کسب به نانوایان در نظر گرفته شده است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت قروه با بیان اینکه نانوایی از شغل‌های حساس است و صاحبان آن باید با هماهنگی اقدام به تعطیلی واحدهای خود کنند افزود: در حال حاضر 16 واحد خبازی در شهرستان به صورت خودسرانه تعطیل شده است که مدت تعطیلی برخی از آنها بیش از یک سال است.

منتشلو افزود: این امر موجب شده است تا در تخصیص سهمیه آرد به شهرستان اختلال ایجاد شود.

وی همچنین از شناسایی 24 واحد خبازی که جواز کسب آن به غیر واگذار شده است خبر داد و افزود: خرید و فروش جواز کسب ممنوع است و واگذاری آن باید با هماهنگی اتحادیه انجام شود.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت قروه تصریح کرد: جواز واحدهایی که بدون هماهنگی اقدام به فروش جواز کسب نموده‌اند، ابطال خواهد شد.

به گفته منتشلو، از ابتدای امسال 854 مورد بازرسی از نانوایی‌های شهرستان انجام و 71 پرونده تخلفاتی در مجموع به ارزش ریالی 84 میلیون ریال محکوم و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

وی در پایان گفت: از این تعداد پرونده، 47 فقره به شهر قروه، 15 فقره به بخش دلبران، سه فقره به بخش چهاردولی و 6 فقره به بخش سریش‌آباد اختصاص داشته است.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول