اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

تشکیل 1300 مورد پرونده تخلفاتی در صنف آرد و نان آذربایجان‌شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تشکیل یک هزار و 333 مورد پرونده تخلفاتی در صنف آرد و نان در 9 ماهه گذشته در استان خبر داد.

تشکیل 1300 مورد پرونده تخلفاتی در صنف آرد و نان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل عطاپور امروز در گفت‌گو با خبرنگاران استان از تشدید اقدامات نظارتی و رصد فعالیت کارخانجات آردسازی و نانوایی‌های استان و برخورد با تخلفات احتمالی در این خصوص از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: برای همین در 9 ماهه گذشته 817 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی آرد و انواع نانوایی‌های سطح استان صورت پذیرفته که منجر به کشف 2 هزار و 32 مورد تخلف و تشکیل پرونده برای یک هزار و 333 واحد متخلف به ارزش ریالی بیش از 5 میلیارد ریال شده است.

عطاپور کم فروشی و گرانفروشی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کنترل وزن وقیمت فروش نان عرضه شده، بررسی و سنجش دستگاه‌های توزین، کنترل و ممانعت از استفاده نانوایی‌ها از افزودنی‌های غیر مجاز از جمله جوش شیرین و جوهر قند و نظایر آن را از جمله مواردی دانست که با دقت توسط بازرسان این معاونت در نانوایی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در 9 ماهه گذشته بیشترین میزان شکایات و گزارش‌های مردمی رسیده به سامانه 124 با 2 هزار و 59 مورد مربوط به تخلفات نانوایی‌ها بوده اشاره کرد: این گزارش‌ها در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و تخلف 500 واحد احراز و برای آنها تشکیل پرونده گردیده است.

وی به تمام نانوایی‌های استان متذکر شد با توجه به تشدید اقدامات نظارتی درحوزه آرد و نان نسبت به رعایت قوانین نظام صنفی و پرهیز از تخلفات احتمالی از جمله گرانفروشی و کم فروشی، تقلب در کسب، عدم استفاده از ترازوی دیجیتالی و غیره اهتمام ورزند.

انتهای پیام/60001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول