اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

برای توسعه بخش‌های محروم مشهد منتظر بودجه دولتی نمانید

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه 3 بخش احمدآباد، رضویه و مرکزی مشهد مناطقی آسیب‌پذیر بوده و برای توسعه نباید منتظر بودجه دولتی باشند، گفت: ظاهراً این بخش‌ها متولی‌ ندارند که این امر فاجعه است.

برای توسعه بخش‌های محروم مشهد منتظر بودجه دولتی نمانید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان مشهد اظهار کرد: من به عنوان طلبه‌ای که پای این نظام ایستاده‌ام می‌گویم که این نظام برای قشر مستضعف است اما هیچ بودجه‌ای برای بخش‌های احمدآباد، رضویه و مرکزی مشهد تامین اعتبار نشده و باید از مسئولان و مردم کمک خواست.

وی افزود: پیشنهادم این است که مسئله را به صورت ریشه‌ای حل کرده و با اتکا به یک میلیون آدم که در این منطقه سکونت دارند از امکانات و اعتبارات استانداری، شهرداری و فرمانداری برای بهبود این بخش‌های مشهد استفاده کنیم.

به گفته امام جمعه مشهد، در مسائل فرهنگی نیز در مشهد 27 هزار طلبه داریم و 15 هزار روحانی که آنان می‌توانند بخش‌های فرهنگی شهرستان مشهد را زیرپوشش برنامه‌های فرهنگی قرار بدهند.

وی افزود: باید هیئت‌های مشهد در این بخش‌ها را منسجم کنید و از همکاری مردم و ظرفیت زائرین استفاده کنید و منتظر بودجه دولتی نباشید.

امام جمعه مشهد با انتقاد از اینکه چند میلیون از بودجه زیارت صرف تحقیق و پژوهش می‌شود، گفت: مگر زیارت تحقیق و پژوهش می‌خواهد.

وی ادامه داد: بیش از 20 سال می‌شود که این منطقه بلاتکلیف است؛ مسئله اشتغال و آسیب‌های جوانان را با تشویق جوانان به ایجاد شرکت‌های تعاونی و اشتغالات بومی حل کنید و از دستگاه‌های دولتی بخواهید بودجه و امکاناتی را که برای سایر قسمت‌های مشهد هزینه می‌شود در این بخش‌ها هم استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز در این دیدار با بیان اینکه شورای شهرستان شامل 3 بخش و 3 شهر شامل مشهد، رضویه و احمدآباد است که در حاشیه جنوبی، شرقی و شمالی مشهد قرار دارند، گفت: شورای شهرستان متشکل از نمایندگان این بخش‌ها است که از 14 مهرماه تشکیل شده و تاکنون 9 جلسه رسمی داشته است.

به گفته غلامحسین علیپور، مشهد به اندازه کافی مدعی در بخش‌های مختلف استان دارد و شورای شهرستان مشهد تمرکز خود را برای بخش‌های احمدآباد، رضویه و مرکزی گذاشته است؛ احمدآباد شامل 70 روستا بوده که جیم‌آباد از روستاهای بزرگ بخش رضویه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس نیز گفت: اعضای شورای شهرستان نسبت به دوره‌های گذشته تخصصی‌تر عمل می‌کنند و در عرصه کارهای تخصصی صاحب‌نظر هستند.

محمدحسین جهانبخش افزود: هویت شهر مشهد نیازمند یک اصلاح رویه است؛ بخش فرهنگی و پروژه‌های عمرانی باید در جهت هویت‌بخشی شهر مشهد قرار گیرد و تخلفات شهرداری به حداقل برسد چون دغدغه حاشیه شهر مشهد و روستاهای محروم از لحاظ مسائل اجتماعی و فرهنگی بیش از شهر مشهد است.

رئیس بخش احمدآباد نیز گفت: این بخش با بیش از 60 روستا و 40 هزار نفر جمعیت نیازمند اختصاص بودجه فرهنگی برای مراسم و کارهای فرهنگی است؛ سال گذشته 170 حافظ قرآن در این بخش داشتیم.

حسین پرورش افزود: موسسات قرآنی به دلیل پراکندگی روستاها و کمبود مسجد جوابگوی جمعیت زیاد این بخش نیست.

رئیس بخش مرکزی مشهد نیز گفت: بخش مرکزی بالغ بر 230 روستا و آموزش و پرورش منطقه تبادکان با 6 هزار و 400 معلم از بزرگ‌ترین و محروم‌ترین بخش‌های آموزش و پرورش کشور است.

محمد فانی افزود: معضل مواد مخدر یکی از تهدیدهای جدی و آسیب‌های اجتماعی در این بخش است که تهدیدی برای شهر مشهد محسوب می‌شود و نزدیک به 90 درصد زندانیان مشهد از ساکنان بخش مرکزی مشهد هستند.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول